Terug van weggeweest: de Triumph Tiger 900!

Heet van de naald! De Tiger 900, die in vijf (!) verschillende versies in de markt gezet zal worden. We loodsen u even door het gamma: de ‘gewone’ Tiger 900 is ten opzichte van zijn broertjes vrij basic uitgerust en op de weg gericht, de Tiger 900 GT en GT Pro zijn meer voorzien op de lange afstand, terwijl de Tiger 900 Rally en Rally Pro speciaal zijn toegesneden op offroad knallen. 

Het blok in de vijf nieuwkomers is de volledig nieuwe 888cc driecilinder, die 87 Nm bij 7.250 tpm (+10 %) en 95,2 pk bij 8.750 tpm (+9 % in het middenbereik), met een nieuwe 1-3-2-ontstekingsvolgorde die voor wat extra karakter moet zorgen, zowel qua gevoel als geluid. De nieuwe familie pakt verder uit met Brembo Stylema vierzuiger monobloc remklauwen, een tank waar 20 liter in past, ledverlichting, een veilig opbergvak met laadmogelijkheden voor je smartphone, volledig nieuw kuipwerk en graphics. Afhankelijk van welk model je voorkeur geniet, krijg je een volledig nieuw (elektronische) veringpakket, een My Triumph-connectiviteitssysteem, bochten-ABS en -tractiecontrole, tot zes rijmodi (Rain, Road, Sport, Rider, Off-Road, Off-Road Pro), een up/down quickshifter, én een 7-inch TFT-display. 

Naar prijzen en beschikbaarheid is het nu nog raden, maar een uitnodiging voor de eerste test ligt wel al op ons bureau. Binnenkort (februari) een uitgebreid verslag, dus!

Deel

Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

In de Benelux kennen we de Ténéré Travel Trophy al eventjes, een avontuurlijke allroad reis voorbehouden voor eigenaars van een

Zondag 21 september organiseert Royal Enfield ook dit jaar weer de One Ride, waarbij Enfield-rijders over de hele wereld samenkomen

Het is precies tien jaar geleden dat Aprilia met de RS-GP weer op de startgrid van de MotoGP stond. Om