Team Classic Suzuki bouwt lockdown-Katana

Het voorbije anderhalf jaar werd er niet bijster veel geracet, en wat denkt een team als Classic Suzuki dan? Tijd voor een projectje! Een bijzonder geslaagd projectje, als je ’t ons vraagt: de jongens bouwden een Katana rond een 2008 Alstare GSX-R1000. Op zich niet eens zo’n verrassing, deze build, want het team trad met een Katana aan in het Europese Classic Endurance-kampioenschap (en won de manche op Oschersleben in hun klasse). Dit keer bouwden ze dus een straatversie.

Kloppend hart is een WSBK-spec blok uit een 2008 Alstare GSX-R1000, goed voor 200 pk op het achterwiel. Elektronische beteugeling komt van een Yoshimura EM Pro Racing-ECU, uitlaatlijn en demper zijn van Racefit. Het frame komt van dezelfde Alstare-motor en kreeg een custom, oversized swingarm en een op maat gemaakt subframe van Alpha Performance Fabrications; allebei nodig om de Öhlins twin shocks te kunnen faciliteren. De remmerij komt van Brembo, velgen zijn van Dymag, de alu voetsteuntjes werden door het team zelf gemaakt.  

Het led-achterlicht werd ingebouwd in een zitje afkomstig van een van de racemotoren van Team Classic Suzuki. De gloednieuwe kopkuip werd dan weer uit een oud Katana-voorraadrek geplukt en iets breder gemaakt om te kunnen passen. Het zadel werd geshopt bij het Italiaanse Race Seats, een Katana-logo maakt het geheel af. We weten niet hoe het met jullie zit, maar wij zijn verliefd…

Deel

Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

CFMoto heeft de voorbije jaren al aardig wat exemplaren van zijn MT-modellen aan de avontuurlijke man of vrouw gebracht en

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed