Suzuki Katana

Jajaja, hij is terug, de Katana! Dat samoeraizwaard van Damocles dat al jaren boven de hoofden van het designteam van Suzuki hing. Zo vaak was hij al aangekondigd. En nu is de Katana er dan echt, de terugkeer van het icoon uit de jaren 80. Toen al een motor uit het genre ‘love it or hate it’ en de reacties peilend in Keulen lijkt het erop dat er op dat vlak niet veel veranderd is. Nu zijn wij sowieso fan van de Katana-looks en de wijze waarop Suzuki deze heeft weten te vertalen naar 2019-design. Ook aan prestaties geen gebrek, 150 pk uit het ex-GSX-R1000 krachthonk is natuurlijk dik in orde. 215 kilo is niet overdreven licht, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Mochten deze getallen je bekend voorkomen, dat klopt. Onder het Katana-jasje is dit namelijk ‘gewoon’ een GSX-S1000F. Qua blok, frame en rijwielgedeelte. Misschien zit daar een beetje de teleurstelling en hadden we iets meer ‘onderhuidse’ vernieuwing verwacht, of op z’n minst een setje clip-ons. Maar hé, laten we er eerst eens op rijden. Prijzen zijn nog niet bekend, de Katana wordt verwacht in voorjaar 2019.

• Katana is back!
• 150 pk
• 215 kg
• GSX-S1000F als basis

Deel

Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

CFMoto heeft de voorbije jaren al aardig wat exemplaren van zijn MT-modellen aan de avontuurlijke man of vrouw gebracht en

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed