Suzuki introduceert GSX-S950

Suzuki komt met een A2-vriendelijke GSX-S1000, die door het leven zal gaan als GSX-S950. Ondanks de benaming, gaat het voor alle duidelijkheid dus om hetzelfde blok dat in de nieuwe GSX-S1000 zit, maar dan teruggetuned tot 95 pk (70 kW). Dat betekent dat hij ook als A2-versie geleverd kan worden, dus op 35 kW (48 pk). Grote troef, aldus Suzuki, is een maximumkoppel van 76 Nm; waarbij de nadruk ligt op bruikbaar koppel in het middengebied. De 70 kW-versie doet het trouwens met 92 Nm.

De GSX-S950 krijgt hetzelfde agressieve design als zijn krachtigere broer, waarbij de verticaal geplaatste ledkoplamp, lichtgewicht alu velgen en het alu frame werden overgenomen; net als de van de Gixxer 1000 afgeleide swingarm en achtervering. De 950 kreeg een andere, zilverkleurige 43 mm KYB voorvork, Tokico remklauwen en een ander stuur. Het standaard elektronicapakket bevat onder meer Low RPM Assist en tractiecontrole (drie standen + uit). De GSX-S950 is leverbaar vanaf augustus, in drie kleurstellingen. Prijzen worden later bekendgemaakt.

Deel

Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

CFMoto heeft de voorbije jaren al aardig wat exemplaren van zijn MT-modellen aan de avontuurlijke man of vrouw gebracht en

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed