Suzuki focust op EV, investeringen en klimaat

Suzuki

Suzuki Motor Corporation heeft z’n toekomstplannen voor de periode tot 2030 gepresenteerd. Een eerste elektrische motorfiets is gepland voor 2024, in de periode tot 2030 zitten er acht modellen in de pijlijn.

De focus van Suzuki’s Growth Strategy for 2030 ligt sterk op het verlagen van CO2-uitstoot, het introduceren van geëlektrificeerde modellen en het realiseren van verdere groei, onder meer in Afrika. Tegen 2050 wil het bedrijf koolstofneutraliteit bereiken in Japan en Europa.

Tussen 2024 en 2030 zal Suzuki Motoren dus acht EV-modellen presenteren, van klein tot middelgroot, aldus de persmededeling. En dan is er plots een zinnetje dat extra onze aandacht trekt: Voor grotere motorfietsen voor vrijetijdsdoeleinden overweegt Suzuki om die geschikt te maken voor koolstofneutrale brandstof. Interessant. En Suzuki is daarmee zeker niet het enige merk dat de aandacht verdeelt over de verschillende mogelijke oplossingen.

Suzuki investeert de komende jaren in totaal 4,5 biljoen yen, waarvan 2 biljoen yen naar elektrificatie-gerelateerde projecten zal gaan, en 500 miljard yen in batterij-gerelateerde investeringen. Suzuki investeert verder 2 biljoen yen in R&D op gebieden als koolstofneutraliteit, zoals elektrificatie en biogas, maar ook autonome rijhulpsystemen. Daarnaast zijn er investeringen in faciliteiten, waaronder de bouw van een BEV-batterijfabriek en faciliteiten voor hernieuwbare energie.

Deel

Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed

Ultiem veilig is het misschien niet, handschoenen die stoppen bij de pols. Ga je op je giechel, dan zijn je