SPR – Sport Production Racing start BeNe-team in WSSP300

Het einde van een ingekort motorsportseizoen komt stilaan in zicht, tijd om al eens vooruit te blikken naar 2021. Hopelijk krijgen we een iets minder bizar jaar mét fans in de tribune, massaal en in goede gezondheid aanwezig om ónze piloten naar de overwinning te stuwen. ‘Onze’ piloten? Jawel, want SPR – Sport Production Racing trapt een ambitieus project op gang dat het Belgische snelheidsracen opnieuw op de kaart wil zetten: het nieuwe team bevestigt bij dezen officieel zijn deelname aan het FIM World Supersport 300 met een mix van vier jonge Belgische en / of Nederlandse piloten. 

Die jongeren zullen om het kampioenschap strijden op een competitieve Yamaha R3 voorzien van alle topdata, uitgerust met de beste onderdelen en geprepareerd door gerenommeerde technici onder leiding van een ervaren crewchief. Het team is er naar eigen zeggen van overtuigd dat het op die manier meteen kan meestrijden voor de podiumplaatsen in World Supersport 300. De lichtste klasse binnen het prestigieuze World Superbike kampioenschap werd opgestart in 2017 en is inmiddels uitgegroeid tot één van de meest felbevochten series ter wereld met jonge, ambitieuze piloten afkomstig van alle uithoeken van de wereld. 

“Onze ambitie reikt ook verder dan WSSP300, nu al zijn er plannen om uit te breiden naar World Supersport 600 vanaf 2022. Zo kunnen onze talentvolle piloten probleemloos doorstromen naar een hogere klasse binnen dezelfde organisatie, met de voor hen vertrouwde ondersteuning en middelen”, klinkt het bij SPR.

 class=
WSSP300, 2020

Inspirator en sterke man achter SPR – Sport Production Racing is overigens Tony Michiels, CEO van Argos Solutions en een man met een hart voor motorsport, die als vriend en compagnon van Michael Paquay al in de jaren ’90 van motorsport op het hoogste niveau proefde. Na het fatale ongeval van Paquay in Monza, meer dan 22 jaar geleden al, zwoer Tony dat hij nooit nog in motorracen actief zou zijn, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Als sponsor van lokale talenten zoals Bram Lambrechts en Sasha De Vits raakte Tony betrokken bij NEC, CEV, Red Bull Rookies Cup en de Yamaha R3 Cup. Dankzij die ervaringen en waardevolle contacten bij onder andere Yamaha Europe Motorsports, Zelos, Red Bull en Dorna is de tijd nu rijp voor een eigen team. 

“Wij gaan er géén 500 dagen over doen om ons team verder vorm te geven, echter willen wij wél de juiste mensen op de juiste plaats zetten en gaan ook daarbij zorgvuldig te werk. Samen met onze partners (Grafical.be, Mototech, 3D-Drawing & Management, Roland Digital Printing Solutions, Argos Solutions, TMC – The Motor Cycle, Illukrative) doen we er alles aan om u zo snel mogelijk meer informatie te geven”, klinkt het bij Michiels.

Welke piloten nu precies zullen uitkomen voor dit team, de hoofdsponsor, de website, het logo,… – daarop is het voorlopig nog even wachten. Maar binnenkort zou daar via de sociale media én tijdens een (online) teamvoorstelling duidelijkheid over komen. Hou ‘t dus alvast in de gaten!

 class=
WSSP300, 2020

Bron: TMC

 

Deel

Gerelateerde artikels

Moto Guzzi Stelvio

Kort getest: Moto Guzzi Stelvio

Met de Stelvio 1200 probeerde Moto Guzzi van 2007 tot 2016 al eens een alternatief te bieden voor de almachtige BMW R 1200 GS. Hoewel de Italiaanse