Shark Skwal i3

Shark Skwal i3

Wat? De Skwal had al een achterlicht, maar krijgt er op de i3-versie nu ook een remlicht bij.

Waarom? Omdat het derde remlicht van een auto ook een meerwaarde betekent voor de verkeersveiligheid.

Hoe werkt het? Al meteen bij zijn voorstelling werd de Shark Skwal van een ledlicht achter op de helm voorzien. Door dat achterlicht aan een drie-assige versnellingsmeter te koppelen (een technologie die Shark intussen met twee patenten beveiligde) kan dat achterlicht nu ook als remlicht fungeren. Door de aan/uitknop kort aan te raken surf je door de drie gebruiksmodi: standlicht, slim remlicht en knipperlicht. Het grote voordeel van de geïntegreerde versnellingsmeter is dat het remlicht volledig autonoom functioneert en niet gekoppeld moet worden aan een of andere bluetoothmodule. Het remlicht is geïntegreerd in de Skwal i3, een integraalhelm met een polycarbonaat buitenschaal met daarin een schokdempende structuur met EPS van drie verschillende dichtheden.

Meer info: www.shark-helmets.com

Deel

Gerelateerde artikels

Honda CB650R E-Clutch

Kort getest: Honda CB(R)650R E-Clutch

De CB750 Hondamatic uit de 20e eeuw, de DN-01 van 2009, de Dual Clutch Transmission, toepassing van quickshifters omdat de mode het voorschrijft en dan

KicXstart juni 2024

Het is weer TT-tijd!

Lees alles (of nou ja, veel) over de komende Dutch TT in de TT Special van KicXstart. We stellen nog even kort alle rijders aan