Shark Skwal i3

Shark Skwal i3

Wat? De Skwal had al een achterlicht, maar krijgt er op de i3-versie nu ook een remlicht bij.

Waarom? Omdat het derde remlicht van een auto ook een meerwaarde betekent voor de verkeersveiligheid.

Hoe werkt het? Al meteen bij zijn voorstelling werd de Shark Skwal van een ledlicht achter op de helm voorzien. Door dat achterlicht aan een drie-assige versnellingsmeter te koppelen (een technologie die Shark intussen met twee patenten beveiligde) kan dat achterlicht nu ook als remlicht fungeren. Door de aan/uitknop kort aan te raken surf je door de drie gebruiksmodi: standlicht, slim remlicht en knipperlicht. Het grote voordeel van de geïntegreerde versnellingsmeter is dat het remlicht volledig autonoom functioneert en niet gekoppeld moet worden aan een of andere bluetoothmodule. Het remlicht is geïntegreerd in de Skwal i3, een integraalhelm met een polycarbonaat buitenschaal met daarin een schokdempende structuur met EPS van drie verschillende dichtheden.

Meer info: www.shark-helmets.com

Deel

Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed

Ultiem veilig is het misschien niet, handschoenen die stoppen bij de pols. Ga je op je giechel, dan zijn je