Royal Enfield presenteert Hunter 350

Royal Enfield lichtte onlangs de sluier van de Hunter 350, volgens het persbericht ‘een dubbele espresso op twee wielen’. Of ook gewoon: een cool uitziend motortje rond de 349cc luchtgekoelde eencilinder die we kennen uit de Meteor en Classic 350.

Met de Hunter wilde Royal Enfield ‘een stadsmotorfiets bouwen die perfect past in de coolste buurten van de wereld, van Mumbai tot Bangkok en van New York tot Amsterdam’, aldus wederom het persbericht. Motorrijders uit pakweg Genoelselderen en Jubbega zullen dus nog even op zoek moeten naar iets anders…


Alle marketingspeak terzijde: de Hunter 350 ziet er best cool uit, een tikje oldschool met toch een eigentijdse uitstraling. Hij moet overduidelijk het gaatje in de line-up vullen tussen de eerdergenoemde Meteor en Classic 350, en dat lijkt prima te lukken.

Het dashboard is deels digitaal, deels analoog en omvat naast kilometerteller, tripmeter, brandstofmeter en klokje ook een versnellingsindicator. De intussen welbekende Tripper TBT-navigatie van Royal Enfield staat op accessoireslijst. USB-aansluiting is standaard. De remmen bestaan uit een enkele 300 mm schijf met dubbelzuiger voor en een 270 mm met enkelzuiger achter, uiteraard met (tweekanaals) ABS. De Hunter 350 komt standaard met een middenbok.


Het compacte frame (Harris Performance) en de korte wielbasis moeten garant staan voor een uitstekende wendbaarheid. De 41 mm voorvork is niet instelbaar, de stereovering achter is wel beperkt regelbaar (veervoorspanning). Het brede, lange zadel zou meer dan voldoende comfort moeten bieden, en met een toegankelijke 790 mm zadelhoogte kunnen ook kleinere rijders makkelijk uit de voeten.

De Hunter weegt rijklaar 181 kg en wordt aangedreven door de 349cc luchtgekoelde eencilindermotor die we nog kennen uit Meteor en Classic 350, goed voor 20,2 pk bij 6.100 tpm en 27 Nm bij 4.000 tpm. Niks wereldschokkends, maar als je even vrolijk wordt van de Hunter als van de Classic 350 dan zit het allemaal wel snor.

Op prijzen is het nog even wachten tot Intermot in Keulen (4 tot 10 oktober), waar de Royal Enfield Hunter 350 officieel wordt voorgesteld. Vanaf november zou hij in de showrooms moeten staan.


Deel

Gerelateerde artikels

Kawasaki Ninja 7 Hybrid

Kort getest: Kawasaki Ninja 7 Hybrid

De wereld verandert en de motoren veranderen langzaam maar zeker mee. Kawasaki zet flink in op alternatieve manieren van voortstuwing, getuige ook de presentatie van

Alpinestars

Hoe doen ze het: Alpinestars

In de serie ‘Hoe doen ze het?’ trekken we iedere maand naar een bedrijf in de motorbranche om uit te zoeken hoe een product gemaakt