Royal Enfield lanceert Euro5 Himalayan

Na de recente lancering van z’n nieuwe Meteor, laat Royal Enfield nu ook z’n vernieuwde Himalayan op de wereld los. De Royal Enfield Himalayan zal leverbaar worden in vier nieuwe kleurstellingen en krijgt een rits upgrades aan boord. Zo voldoet de nieuwe Himalayan aan de Euro5-normen, en – net zoals de Meteor – is ook deze telg van de RE-familie uitgerust met de Royal Enfield Tripper. Voor wie ‘t al even vergeten was: dat is het subtiele, in het dashboard geïntegreerde navigatiesysteem voor turn-by-turnnavigatie, dat op basis van het Google Maps-platform werd gebouwd en via de Royal Enfield App gekoppeld is aan de smartphone van de rijder.

MotoMondo, de importeur van Royal Enfield voor de Benelux, wist ons te melden dat er motorisch niets gewijzigd is – en dus zou de 411cc mono van de Himalayan nog steeds goed moeten zijn voor net geen 25 pk bij 6.500 tpm en 32 Nm bij 4.500 tpm.

Het Euro 5-model krijgt uitschakelbaar ABS op het achterwiel en een verbeterd zadel, zodat de rijder en bijrijder nog langer en met nog meer comfort onderweg zijn. Het hertekende windscherm zorgt dan weer voor een betere bescherming tegen de natuurelementen, wat resulteert in een meer ontspannen rit. De bagagedrager is nu voorzien van een extra plaat om bagage veilig vast te zetten, én is lager geplaatst – waardoor het voor rijders gemakkelijker is om op de motor te stappen. Met de nieuwe en slankere zijdragers vooraan ondervind je tijdens het rijden minder hinder, waardoor de algehele zithouding van de motorfiets beter wordt. 

Kleuren en prijzen

De nieuwe Himalayans staan eind mei 2021 bij de dealers, zijn geschikt voor het A2-rijbewijs en komen standaard met 3 jaar garantie én 3 jaar pechbijstand (RSA Road Service Assistance).

Pine Green (Matt) – BE € 5.399,- NL € 6.199,- 
Mirage Silver (Matt) – BE € 5.399,- NL € 6.199,- 
Lake Blue – BE € 5.399,- NL € 6.199,- 
New Granite Black (Dual Tone Gloss & Matt) – BE € 5.399,- NL € 6.199,- 

 class=

Deel

Gerelateerde artikels

Nieuwe V2 lichtste Ducati tweecilinder ooit

In een motorwereld die overspoeld wordt door efficiënte paralleltwins is Ducati natuurlijk aan z’n stand verplicht een eigen, onderscheidende koers te blijven varen. En dat