Richa Francorchamps

Dit Belgisch eendelig lederen pak (1,3 mm rundsleder) met D3O-bescherming (zachte demping die harder wordt bij impact) op schouders, ellebogen, knieën, en ook externe bescherming op schouders, ellebogen en knieën trekt de prijs/kwaliteitskaart en doet dat goed.

Ik heb al soepeler aanvoelende pakken gedragen, lichtere pakken ook. Dat waren wel duurdere pakken. Voor de prijs die Richa vooropstelt is dit een uiterst correct product waarop ik enkel detailkritiek kan formuleren. De knieën kruipen wat omhoog telkens ik de benen strek (stoppen bij verkeerslicht), waardoor de bescherming soms wat minder goed komt te zitten; maar dat heb ik ook al met andere pakken ervaren, dus kan ik m’n anatomie in dezen niet ontkennen. De romp was met het dragen van een rugbeschermer wat aan de krappe kant, maar door intensief te gaan sporten gaat die kritiek (opnieuw op mezelf gericht) ook al niet meer op. De enige echte kritiek die ik kan geven is dat de sluiting van de binnenzak onmogelijk met één hand dicht te ritsen valt, wat maakt dat m’n telefoon ergens is zoekgeraakt op de Mont Ventoux.

Algemeen bekeken is dit niettemin een erg correct pak dat tijdens de Hypertest (zie pagina 22) twee dagen lang intensief rijden perfect heeft doorstaan, inclusief de man aan boord. Dus wie op zoek is naar een goed eendelig pak dat niet de absolute top moet zijn (ook qua prijs) kunnen we het enkel maar aanbevelen.

Prijs: € 799,00  | Getest door: Pieter Ryckaert |
Maten: 46-64 | Meer info: www.richa.eu

Deel

Gerelateerde artikels

Moto Guzzi Stelvio

Kort getest: Moto Guzzi Stelvio

Met de Stelvio 1200 probeerde Moto Guzzi van 2007 tot 2016 al eens een alternatief te bieden voor de almachtige BMW R 1200 GS. Hoewel de Italiaanse