QJMOTOR pakt flink door

QJMOTOR SRK 600 RS

In 2024 maakte de Benelux kennis met QJMOTOR en voor volgend jaar pakt de fabrikant flink door met zomaar eventjes zes nieuwe modellen van 600cc of meer. Zowel de liefhebbers van naked bikes, allroads als sportieve motoren komen aan hun trekken.

Beginnen doen we met de SRK 921 RR, die in de betere racetraditie – hoe meer R’-en in de modelnaam, hoe meer pk’s – een veelbelovende technische fiche voorlegt: 163 pk bij 13.600 tpm uit een vier-in-lijn is zeker niet verkeerd, het rijklaargewicht van 223 kilo (met zestien liter brandstof aan boord) is dan weer aan de potige kant. Brembo levert de remmen, Marzocchi het veerwerk en Pirelli het rubber.

QJMOTOR SRK 921 RR

De SRK 600 RS valt volgens QJ in de categorie ‘Sport Racing’, al vrezen we dat de combinatie van 194 rijklare kilo’s en 56 paardjes uit een 554cc paralleltwin toch aan de krappe kant zal zijn. Ook hier Marzocchi vering en Brembo remmen.

QJMOTOR SRK 600 RS

De SRK 900 is dan weer een pure naked bike met een paralleltwin die 95 pk en 90 Nm in de aanbieding heeft. Rijklaar weegt de SRK 900 naaktloper 220 kilo, de brandstoftank heeft een inhoud van 17,8 liter en het zadel zit op 810 mm. Twee keer raden wie voor de remmen en wie voor de vering zorgt: jawel, Brembo en Marzocchi.

QJMOTOR SRK 900

Hetzelfde blok wordt vanaf volgend jaar gebruikt in de SRT 900 SX, de opvolger van de SRT 800 SX die Motorrijder in duurtest heeft. De looks van de motor blijven onveranderd en ook in 2025 zal deze motor standaard op Metzeler banden en met een driedelige aluminium kofferset worden geleverd.

QJMOTOR_SRT900 SX

Het allroadsegment wordt verder aangevuld met de SRT 700 SX en de SRT 600 SX die net als de 900 met driedelige koffersets worden verkocht. De 700 wordt aangedreven door een 70 pk sterke 698cc paralleltwin, de 600 doet het met de 554cc paralleltwin van 56 pk uit de SRK 600 RS. Wordt lastig kiezen, als je ’t ons vraagt…


De SRK 125 S, tenslotte, krijgt er met de SRK 125 R een gekuipt broertje bij. Vijftien paardjes voor rijklaar 153 kilo, een goudkleurige upside-down vork en een fris kopje, dit machientje zal beslist sportieve beginners aanspreken.

QJMOTOR SRK 125 R

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red