Pedro Acosta breekt dijbeen

Huidig Moto3-wereldkampioen en Moto2-winnaar Pedro Acosta heeft gisteren op een training met een MX-motor z’n linker dijbeen gebroken.

De TT van Assen zal er dus niet inzitten voor Acosta. De jonge Spanjaard brak bij een val op training z’n linker dijbeen en wordt met spoed geopereerd. Jammer voor Acosta is dat hij net z’n draai leek te vinden in de Moto2, met een overwinning in Mugello, een zesde plaats in Catalonië en een tweede plaats op de Sachsenring.

Acosta wordt vandaag al geopereerd, met de bedoeling om na de zomerstop terug aan de start te staan in Silverstone. Al moet gezegd dat zelfs dat misschien een tikje ambitieus is, een dijbeenbreuk is namelijk een lastige blessure voor een motorracer…

Deel

Gerelateerde artikels

We pinkten een klein traantje weg toen Suzuki niet zo lang geleden aankondigde na 26 jaar de productie van de

BMW stort zich met de F 450 GS op het boomende segment van de lichte allroads. Het doel is tweeledig:

Maak maar wat extra ruimte vrij in de koffer want deze zomer voegen we het juli- en augustusnummer van KicXstart