Opgepast Royal Enfield-rijders: terugroepactie!

Even opletten als je zelf een Royal Enfield Interceptor 650, Continental GT 650 of Himalayan in de garage hebt staan: het merk heeft ontdekt dat – gelukkig – een beperkt aantal van zijn motorfietsen lichte corrosie van de remklauwen kan vertonen.

Uit technisch onderzoek is gebleken dat langdurige blootstelling aan pekel of andere zoutoplossingen, (en zonder reiniging met water) tot corrosie kan leiden. Daardoor kan de zuiger van de remklauw beschadigd raken en lawaai veroorzaken bij het remmen, de levensduur van het onderdeel verkorten en op de lange termijn de werking van het remsysteem beïnvloeden.

Bij Royal Enfield benadrukken ze dat het om een preventieve actie gaat – beter voorkomen dan genezen, nietwaar? – die vooral in Europa en Zuid-Korea zal doorgevoerd worden. In de nabije toekomst zullen ongeveer 15.200 voertuigen worden teruggeroepen. Er zal een inspectie en (indien nodig) een reiniging van desbetreffend onderdeel worden uitgevoerd via het officiële Royal Enfield-netwerk. Het onderdeel zal worden vervangen wanneer dat nodig is, voor het einde van het jaar. Indien je daar verdere vragen over hebt, kan je steeds je dealer bereiken.

Deel

Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed

Ultiem veilig is het misschien niet, handschoenen die stoppen bij de pols. Ga je op je giechel, dan zijn je