Opgepast Royal Enfield-rijders: terugroepactie!

Even opletten als je zelf een Royal Enfield Interceptor 650, Continental GT 650 of Himalayan in de garage hebt staan: het merk heeft ontdekt dat – gelukkig – een beperkt aantal van zijn motorfietsen lichte corrosie van de remklauwen kan vertonen.

Uit technisch onderzoek is gebleken dat langdurige blootstelling aan pekel of andere zoutoplossingen, (en zonder reiniging met water) tot corrosie kan leiden. Daardoor kan de zuiger van de remklauw beschadigd raken en lawaai veroorzaken bij het remmen, de levensduur van het onderdeel verkorten en op de lange termijn de werking van het remsysteem beïnvloeden.

Bij Royal Enfield benadrukken ze dat het om een preventieve actie gaat – beter voorkomen dan genezen, nietwaar? – die vooral in Europa en Zuid-Korea zal doorgevoerd worden. In de nabije toekomst zullen ongeveer 15.200 voertuigen worden teruggeroepen. Er zal een inspectie en (indien nodig) een reiniging van desbetreffend onderdeel worden uitgevoerd via het officiële Royal Enfield-netwerk. Het onderdeel zal worden vervangen wanneer dat nodig is, voor het einde van het jaar. Indien je daar verdere vragen over hebt, kan je steeds je dealer bereiken.

Deel

Gerelateerde artikels

Norton opnieuw sterk maken, dat is wat eigenaar TVS Motor Company uit India wil doen. Met een injectie van 200

CFMoto timmert de laatste tijd aardig aan de weg en ook voor 2026 heeft het merk snode plannen. Wat te

Japanse bandenboer Bridgestone vernieuwt de Battlax Racing Street: de RS12 krijgt een nieuwe compound, nieuw profiel en een nieuw karkas.