De vorig jaar geïntroduceerde W800 Street en W800 CAFE worden voor 2020 aangevuld met de nieuwe W800, waardoor de W-familie nu uit drie modellen bestaat. De W800 is met zijn 48 pk (35 kW, A2) en 62,9 Nm sterke, luchtgekoelde 773cc motorblok met koningsas en 360° ontstekingsvolgorde, de zoveelste – toegegeven, knappe – hommage aan z’n voorvader, de W1 uit 1966.
Ondanks dat de nieuwe W800 op het eerste gezicht veel overeenkomsten heeft met zijn voorganger uit 2016, is de nieuwe W800 volgens Kawasaki compleet geüpdatet en zijn 90% van de onderdelen naar verluidt vernieuwd. Zo hebben de Groenen veel aandacht besteed aan het moderniseren van de W800, zonder daarbij de authentieke uitstraling van de W800 teniet te doen.
Daardoor blijven het design, de vele verchroomde en gepolijste onderdelen, de analoge tellerpartij, de klassieke dubbele uitlaat, dubbele achterschokdemper en spaakwielen aan boord, maar pakt de nieuwe W800 uit met een volledig nieuw rijwielgedeelte, verbeterde remprestaties (nu ook met schijfrem aan de achterzijde), rondom LED-verlichting en een slipperkoppeling.
De ‘gewone’ W800 verschilt van z’n twee broertjes door z’n 19-duims voorwiel (t.o.v. 18″), z’n volledig zilverkleurige blok, een middelhoog stuur, chroom spatborden en grote, ronde, oranje richtingaanwijzers.
De W800 staat vanaf december in de showroom in de kleur Metallic Dark Green naast de bestaande W800 Street en CAFE. De prijzen worden later bekend gemaakt.