Nieuw: Scrambler Pro en Sport pro

Ducati doet een poging de Scrambler 1100 familie te injecteren met wat nieuw levenselixer met de komst van de Scrambler 1100 Pro en Sport Pro.

Het is vooral een variatie op het bekende thema waarbij het meest in het oog springende nieuwtje natuurlijk de hooggeplaatste gestapelde ‘scrambler’ dempers zijn. Om ruimte te bieden voor het dubbelloops uitlaatsysteem verhuisde de ontwerpers de kentekenplaathouder van de traditionele plek onder het achterlicht naar de lage positie voor het achterwiel. Goede nieuws is dat Ducati niet in de verleiding is gekomen ook de knipperlichten (achter) mee naar beneden te verhuizen.

Met dit nieuws zijn we er bijna al, speurend door het persbericht valt verder op dat er bij de Pro’s gekozen is voor meer zwarte accenten (afdekkappen, frame en subframe) en dat de koplamp dik omlijst is, wat dan weer een knipoog is naar het beschermende tape dat coole scramblisti in de jaren 70 ter bescherming om hun koplamp wikkelden (toen een scrambler nog dienstdeed als een echte offroad in plaats van een fashion statement). Voor het overzicht: de Pro is gebaseerd op de standaard Scrambler 1100 terwijl de Sport Pro een rechtstreekse afgeleide is van de 1100 Sport, de versie met het betere Öhlins veerwerk. Die laatste heeft nu ook een laag stuur en café racer spiegels. De specificaties en uitrusting bleven verder identiek.

27-29 maart zijn de Pro’s voor het eerst te zien bij de Ducati-dealers en direct ook beschikbaar. De prijs is op het moment van schrijven nog onbekend, maar reken op een kleine ‘plus’ ten opzichte van de standaard versies.

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red