Heb je als motorbouwer een aantal frames en krachtbronnen in huis, dan kan het puzzelwerk beginnen. CFMOTO vervangt de 650MT door de 700MT en gebruikt de paralleltwin van de 450SR om het gamma flink uit te breiden.
De 650MT stond lange tijd als messcherp geprijsde middenklasse toermotor met uit de kluiten gewassen valbeugels in de catalogus van CFMOTO, aan dat verhaal komt nu een einde. De 649cc twee-in-lijn moet plaatsmaken voor de 693cc paralleltwin die je al in de 700CL-reeks aantrof.
Reken dus op 75 pk en 68 Nm om op je bestemming te geraken. De 700MT heeft niet langer de riante valbescherming, ziet er overall wat frisser uit maar is met 218 rijklare kilo’s nog altijd geen pluimgewicht.
450 + + +
Nadat we deze zomer al met de 450SR S aan de slag konden, breidt CFMOTO dat platform nu uit met een 450NK, een 450CL-C en de 450MT. De 450NK naked bike neemt de designlijnen over van de 800NK die CFMOTO in 2023 introduceerde, de afkorting CL-C staat dan weer voor ‘Cool Life Cruising’ en is een licht cruisertje dat de Kawasaki Eliminator en Honda Rebel het leven zuur zal maken.
De 450MT staat op een 21” voorwiel en een 18” achterwiel en positioneert zich tussen pakweg een Honda CRF300Rally en een NX500 van diezelfde fabrikant. Kortom: licht en wendbaar om offroad mee te reizen en voorzien van handkappen en valbeugels om lijf en motor te beschermen als je er wat te enthousiast tegenaan gaat.
De 800MT hoogpoters en de 800NK naked krijgen het gezelschap van een 800MT Explore en een 800NK Advanced.