MY21: Yamaha NMAX 125

Doorgaans hebben we niet zoveel met scooters, maar voor de – opgepast, spoilers! – winnaar van onze Verbruikscup (zie MR november) maken we graag een uitzondering. Voor 2021 werd Yamaha’s NMAX 125 (ook beschikbaar in 155cc) volledig opnieuw ontworpen, met nieuw kuipwerk, een nieuw frame en uiteraard een Euro5-klaar ‘Blue Core’-motorblok – een vloeistofgekoelde, vierkleps monocilinder – dat specifiek gericht is op een optimaal evenwicht tussen extreem laag verbruik (opgegeven voor 2,2 l/100 km) en rijplezier. Het blok maakt daarvoor onder meer gebruik van variabele klepbediening, met een inlaatnokkenas die twee verschillende nokken heeft: eentje voor lage tot middelhoge toerentallen en een voor hoge toerentallen, waardoor zowel prestaties als efficiëntie steeds optimaal blijven.

 class=

In combinatie met de tank van 7,1 liter zou je zo dik 300 kilometer kunnen bollen tussen twee tankbeurten in, terwijl ook je telefoon niet zonder ‘jus’ valt dankzij het oplaadpunt in het linker handschoenenkastje. Voorts beschikt de NMAX over tractiecontrole, start-stoptechnologie, ledverlichting rondom, bluetoothconnectiviteit en remschijven voor- en achteraan (met ABS). Een van de coolere stadsscootertjes around, als je het ons vraagt!

De 2021 NMAX wordt geleverd in geanodiseerd rood, fantoomblauw of power grey, en zou vanaf februari 2021 bij de dealers staan.

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red