Moto Guzzi V7 Stone Corsa

Moto Guzzi V7 Stone Corsa

Striscia più veloce zou het moeten zijn volgens onze Italiaanse insider, en net zoals de Italiaanse variant onnoemelijk veel stijlvoller klinkt dan het platte ‘go-faster-striping’, zo is ook de V7 Stone Corsa onnoemelijk veel chiquer en visueel sneller dan een V7 Stone met een geplakte streep over zijn tank.

Wat is hij retro-chic in zijn grijs-rode tenue, of mag het argento-rosso heten? En wat passen dat endurancekuipje op zijn neus en de speedbump op zijn zadel strak in dat pak. Bloedsnel, althans op het oog, want het predicaat ‘Corsa’ is er wellicht wat over: Moto Guzzi geeft zelf aan dat de V7 Stone Corsa ‘een racegevoel’ (en uiteraard de racing heritage van het merk) moet overbrengen eerder dan met indrukwekkende tech specs de show te stelen. Maar dat doen de looks wel.

Moto Guzzi V7 Stone Corsa

Over de tech specs gesproken: kloppend hart van de V7 Stone Corsa is de van de V85 TT afgeleide, 853cc dwarsgeplaatste 90° V-twin, in de V7 goed voor 65 pk @ 6.800 tpm en 73 Nm bij 5.000 tpm. Loeihard zal het allemaal niet gaan, maar wat zou het; stijlvoller racen zal je aan deze kant van Goodwood niet lukken. De V7 Stone Corsa moet 12.199 euro kosten, meer info op motoguzzi.com.

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red