Mash K750 kiest de sportieve weg

Mash K750

“Mash, die bouwen toch van die kleine neo-retro’s?” Nou, tot voor kort wel, ja. Maar sinds het Franse merk een samenwerking is aangegaan met het Chinese Jedi Motor lijkt er een hele nieuwe generatie Mash-modellen aan te komen. Deze K750 is met afstand het sportiefste dat Mash ooit op de markt bracht.

En dat begint al bij de basis. Voor de ontwikkeling van de K750 werd aan de deur geklopt bij onder meer Suter Racing en werd de Italiaanse designfirma Marabese Design in de arm genomen. Die firma kan je kennen van de originele Triumph Speed Triple, Moto Morini Corsaro 1200 en – misschien wel de meest eigenzinnige – Gilera CX 125.

Mash K750

Resultaat is een zeer eigenwijs ontwerp dat de aandacht direct trekt. In de tank zit verlichting gebouwd om het Mash-logo weer te geven. Ook de wafelstructuur in de led-achterlichten is zeer herkenbaar (en waarschijnlijk lastig schoon te houden na een regenachtige rit).

In het dubbel alu wiegframe hangt een Jedi Motor vloeistofgekoelde 730cc paralleltwin goed voor 74,8 pk @ 8.500 tpm en 69 Nm @ 6.800 tpm. Zeer vergelijkbaar dus met de Mash GT750 die onlangs geïntroduceerd is. De K750 heeft een upside-down voorvork met instelbare veervoorspanning en ingaande demping. De niet-instelbare monoshock vangt de klappen op die via de fraaie enkelzijdige achterwielophanging komen.

Mash K750

Wat betreft de remmen zien we Brembo remklauwen en 298 mm remschijven aan het voorwiel en een enkele Brembo remklauw die zich met de 240 mm remschijf achter bezighoudt. Aan boord een 5” TFT-dashboard met connectiviteit via de Carbit Ride app. Daarmee heb je navigatie en krijg je notificaties in beeld.

Rijklaar met een volle brandstoftank (14 liter) weegt de K750 206 kg. De machine is enkel in de rood-witte kleurstelling beschikbaar zoals hier op de foto’s afgebeeld en is ook in A2-variant verkrijgbaar. Adviesprijs? Een zeer interessante € 8.999,- (BE: € 7.899,-).

Mash K750

Deel

Gerelateerde artikels

Norton opnieuw sterk maken, dat is wat eigenaar TVS Motor Company uit India wil doen. Met een injectie van 200

CFMoto timmert de laatste tijd aardig aan de weg en ook voor 2026 heeft het merk snode plannen. Wat te

Japanse bandenboer Bridgestone vernieuwt de Battlax Racing Street: de RS12 krijgt een nieuwe compound, nieuw profiel en een nieuw karkas.