Márquez tekent vier jaar bij voor Honda

Márquez tekent vier jaar bij voor Honda

Er is vooraf al veel geschreven over het eind van het komend MotoGP-seizoen, waarbij driekwart van de paddock einde contract zou zijn. Nadat Yamaha z’n team al in een vrij definitieve bezetting heeft vastgelegd voor de komende seizoenen, rolt ook Honda met de spierballen. In een ongebruikelijke contractverlenging hebben zij Marc Márquez meteen voor de volgende 4 seizoenen vastgelegd. Wie gehoopt had op een overstap richting Ducati of KTM is er dus aan voor de moeite. De HRC President Yoshishige Nomura toont zich alvast opgetogen: “We kondigen met blijdschap aan dat aan het eind van dit seizoen, Marc deel zal uitmaken van de Honda-familie voor de komende vier jaar. Een paar maand geleden zijn we gaan praten, beide partijen wilden bij elkaar blijven en vooral blijven winnen. Marc is z’n carrière in de koningsklasse gestart in 2013 en won 6 van de 7 titels sindsdien. Als een uniek kampioen, verdient hij een unieke overeenkomst. Ik heb veel vertrouwen in dit partnerschap en ik wens iedereen die erbij betrokken is verder succes.”

Deel


Gerelateerde artikels

Logische stap in de uitbouw van het Ducati-gamma: nadat de Italianen vorig jaar hun Desmo MX-crossmotoren in 450 en 250

In 2007 stopte Kawasaki met de productie van de tweetakt KX250 om zich volledig te richten op de ontwikkeling van

Kosten noch moeite spaarde custombouwer Maarten Poodt om de droom van zijn opdrachtgever te verwezenlijken, een ambacht dat hij door