Márquez tekent vier jaar bij voor Honda

Márquez tekent vier jaar bij voor Honda

Er is vooraf al veel geschreven over het eind van het komend MotoGP-seizoen, waarbij driekwart van de paddock einde contract zou zijn. Nadat Yamaha z’n team al in een vrij definitieve bezetting heeft vastgelegd voor de komende seizoenen, rolt ook Honda met de spierballen. In een ongebruikelijke contractverlenging hebben zij Marc Márquez meteen voor de volgende 4 seizoenen vastgelegd. Wie gehoopt had op een overstap richting Ducati of KTM is er dus aan voor de moeite. De HRC President Yoshishige Nomura toont zich alvast opgetogen: “We kondigen met blijdschap aan dat aan het eind van dit seizoen, Marc deel zal uitmaken van de Honda-familie voor de komende vier jaar. Een paar maand geleden zijn we gaan praten, beide partijen wilden bij elkaar blijven en vooral blijven winnen. Marc is z’n carrière in de koningsklasse gestart in 2013 en won 6 van de 7 titels sindsdien. Als een uniek kampioen, verdient hij een unieke overeenkomst. Ik heb veel vertrouwen in dit partnerschap en ik wens iedereen die erbij betrokken is verder succes.”

Deel


Gerelateerde artikels

We pinkten een klein traantje weg toen Suzuki niet zo lang geleden aankondigde na 26 jaar de productie van de

BMW stort zich met de F 450 GS op het boomende segment van de lichte allroads. Het doel is tweeledig:

Maak maar wat extra ruimte vrij in de koffer want deze zomer voegen we het juli- en augustusnummer van KicXstart