Loris Cresson ontslagen bij TPR Team Pedercini

Het Kawasaki TPR Team Pedercini heeft de samenwerking met Loris Cresson opgezegd.

Cresson reed sinds vorig seizoen voor het Italiaanse Pedercini Kawasaki-team in het WorldSBK-kampioenschap, je kon z’n belevenissen vorig jaar maandelijks volgen in Motorrijder Magazine. Aan die samenwerking komt nu een eind, zo liet Pedercini in een opvallend bondig persbericht weten.

De reden voor het ontslag zou contractbreuk zijn. Cresson en diens vader Didier zouden de financiële afspraken niet nagekomen zijn, al kregen we dan nog niet officieel bevestigd.

Het seizoen van Cresson bij Pedercini zit er dus op na één race in Aragon. En dan was die start ook al onzeker, omdat Cressons naam afwezig bleef op de lijst met WorldSBK-deelnemers. In Aragon verscheen hij dan toch aan de start, maar Cressons resultaten hielpen niet echt om z’n plaats in het team te verstevigen; hij stond zowat elke training of race helemaal achterin.

Hoe het nu verder moet is niet helemaal duidelijk, Pedercini kondigde eerder deze maand al wel aan dat Leon Haslam dit seizoen vier races als wildcard zal aantreden.

• Toevoeging 21/04: Intussen heeft ook Loris Cresson een persbericht de wereld in gestuurd. Dat klinkt als volgt:

“Deze officiële verklaring volgt op voorgaande aankondigingen die te lezen waren op de sociale media van de WorldSBK-organisatie betreffende de contractbreuk tussen Loris Cresson en het TPR-team.

Ten eerste werd er geen overeenkomst bereikt tussen Loris, zijn entourage en het team dat eigendom is van Lucas Orsenigo en Lucio Pedercini. We zijn getuige van een brutale contractbreuk zonder enige geldige reden.

Na die aankondigingen hebben Loris en zijn entourage vruchteloos geprobeerd om de teamleden te contacteren om een gesprek op gang te brengen en een verklaring te krijgen.

Bij aankomst in Assen, na de publiekelijke verklaringen over contractbreuk, om zijn bezittingen op te halen, werd Loris de toegang tot het circuit ontzegd aangezien zijn pasje was gedeactiveerd.

Onder die bezittingen bevinden zich ook de motorfiets waarmee sinds het begin van het seizoen gereden werd en die toebehoort aan het bedrijf van de rijder (de motorzaak van Loris’ vader, red). We noteren ook een aantal onderdelen met een gezamenlijke waarde van 60.000 euro.

Enkele dagen voordat het team de contractbreuk communiceerde, kreeg Loris een financieel verzoek van het TPR team. Het contract tussen Loris Cresson en Pedercini Team vermeldt echter geen financiële voorwaarden.”

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red