KTM 690 Duke R

In deze rubriek nemen we je mee aan boord van bijzondere of spiksplinternieuwe motoren. Deze keer kruipen we in het zadel van de KTM 690 Duke R en belanden op het Circuito de
Maspalomas in Gran Canaria. Een smal baantje dat vlak naast
de zee ligt en uitstekend geschikt is om de Duke R er eens
serieus van langs te geven.

 

1. Een volledig nieuw TFT-display dat van kleur verandert naarmate de zon harder of zachter schijnt. Het duidt ook aan door middel van kleurverandering wanneer de motor nog koud is en je dus niet te hoog in toeren mag gaan. Ook wanneer je de rode zone nadert, trekt ‘ie rood uit.

2. Intuïtieve en makkelijke selectieknoppen om door het menu te scrollen en bijvoorbeeld de gasmapping aan te passen of de tractiecontrole uit te zetten. Als je op dit soort locatie bent, kun je ook overschakelen naar de Supermoto-modus, waarbij ABS alleen ingrijpt op de voorrem en je achteraan dus lekker kunt schuiven.

3. Geen spiegels?! Joh, die heb je toch niet nodig op circuit.

4. Voorraad opgewarmde Red Bull om even van te sippen als je dorst hebt in het midden van een race.

5. Ah, hier zitten die spiegels! Wel op een wat vreemde plaats. Oostenrijkers…

6. KTM Powerparts-handschoenen en leren pak. Alsof je met normale kledij nog niet cool genoeg bent op de blitse Duke R met z’n oranje frame en wielen.

7. Handige plaats om je sleutel in te steken en dus nooit meer klooien tussen dashboard en stuurstang zoals op vele andere motoren.

8. De WP-vering is links instelbaar qua veervoorspanning en rechts qua uitgaande demping. Goed spul, en bovendien van dezelfde fabriek als de KTM.

9. Hitting the apex!

Deel

Gerelateerde artikels

Yamaha R9

Daar is ‘ie dan: Yamaha R9!

Zelfs waarzeggers met héél veel mist in hun glazen bol konden voorspellen dat Yamaha op basis van de CP3 uit de MT-09 een R9 zouden