KTM 390 Adventure vernieuwd

KTM’s kleinste avonturier, de  390 Adventure, krijgt voor 2022 niet alleen Euro5-goedkeuring maar ook wat upgrades.

Het blok levert 43 pk en 37 Nm aan koppel, Euro5 doet ‘m dus niks inboeten aan prestaties. De belangrijkste update als rijder is dat de 390 vanaf modeljaar 2022 rijmodi heeft (Street en Offroad), waardoor je makkelijker de tractiecontrole kan aanpassen aan de ondergrond – of desgewenst uitschakelen. In Offroad grijpt de tractiecontrole volgens KTM pas in als het bijna fout lijkt te gaan. Maar de switch tussen weg en offroad zou nu dus vlotter moeten verlopen. Verder behoudt de KTM 390 Adventure z’n bochten-ABS en TC, wat ongezien is in dit segment, net als de instelbare WP veren en het TFT-dashboard met connectiviteit.

In dezelfde lijn krijgt de 390 Adventure nu ook gegoten velgen, met een constructie van vijf spaken in plaats van zes, wat voor extra stijfheid en weerstand zorgt. Ze kunnen dus ‘wat meer hebben’ die nieuwe velgen.  Het uiterlijk is ook iets aangepast om dichter aan te sluiten bij de echte rally-versies van KTM.


Om te tonen wat de nieuwe 390 Adventure kan, werd KTM’s kleinste avonturier in handen gestoken van meervoudig Baja-winnaar Quinn Cody en wereldreiziger Paolo Cattaneo. Kijk maar even mee.

Deel

[

Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

CFMoto heeft de voorbije jaren al aardig wat exemplaren van zijn MT-modellen aan de avontuurlijke man of vrouw gebracht en

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed

[