KTM 1290 Super Duke GT krijgt update

Liefhebbers van het sportieve toergenre weten het al een tijdje: als je messcherpe stuurkwaliteiten wil combineren met een flinke portie comfort en uithoudingsvermogen, dan moet je bij de KTM 1290 Super Duke GT zijn. Voor 2022 kietelden de Oostenrijkers het toerkanon lichtjes.

KTM moest natuurlijk ook wel aan de slag met de Super Duke GT omdat het een tik op de vingers kreeg van de Euro5-gestapo. En dus werd het LC8-blok klaargestoomd voor de strengere emissienormen, zoals eerder ook al bekendgemaakt werd bij de 2022 KTM Super Duke. Aan power heeft de dikke tweepitter gelukkig niets ingeleverd. Met 175 pk @ 9.750 tpm en een koppelpiek van 141 Nm @ 7.000 tpm doe je een Alpentrip nog altijd in een halve dag.

Net als bij de KTM Super Duke krijgt de 1290 Super Duke GT nu ook de lichtere wielen; met één kilo minder op de weegschaal scheelt dat vooral in onafgeveerd gewicht, en dat zijn nu juist de kilo’s die je voelt als je aan het sturen bent.

Net als op de ‘oude’ beschikt de 2022 1290 Super Duke GT over semi-actieve WP Apex vering, maar je hebt achter het stuur nu wel uitzicht op een groter 7” TFT-display met verlichte joystick. Daarmee kan je dan weer de Turn-by-Turn navigatie selecteren die je via de KTM Connect App kan koppelen. Snel én praktisch… Mooier wordt het niet.

De prijs van de KTM 1290 Super Duke GT is nog niet bekend, hij staat vanaf januari bij de dealer.

Deel

[

Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

CFMoto heeft de voorbije jaren al aardig wat exemplaren van zijn MT-modellen aan de avontuurlijke man of vrouw gebracht en

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed

[