Alpenpassen opgepast! De onlangs door ons tot bergkoning van 2018 gekroonde Super Duke GT heeft op enkele tactische punten wat doping ingespoten. Het semi-actieve WP veerwerk is aangepast in de software voor een nog beter gevoel in het bochtenwerk en er is een extra rijmodus bijgekomen. Aangezien het hier KTM betreft is dat natuurlijk de rijmodus ‘Track’. ‘Tour’ had ook gekund, maar waarom zou je. Track geeft de rijder nog meer eigen vrijheid en houdt de elektronica waar nodig iets meer op de achtergrond. Laat dat nu net een van de kleine minpuntjes zijn geweest die we konden ontdekken tijdens onze Stelvio tour: de aanwezigheid van het wheelie/tractiecontrolesysteem als je echt gaat poken. Verder is er nu een lekker groot 6.5 inch TFT-scherm met betere koppeling richting smartphone en navigatie. O ja, en een neuscorrectie niet te vergeten: de GT heeft nu exact dezelfde gok als de rest van de KTM-familie en is standaard uitgerust met bochtenverlichting in de topkuip.
Daar is ‘ie dan: Yamaha R9!
Zelfs waarzeggers met héél veel mist in hun glazen bol konden voorspellen dat Yamaha op basis van de CP3 uit de MT-09 een R9 zouden