Komt Yamaha met een Ténéré 700 voor (wereld)reizigers?

Wel, daar lijkt het alvast op. Nu Intermot en EICMA stilaan hadden moeten doorgaan – maar dat, zoals geweten, omwille van COVID-19 niet zal gebeuren – gaat ook de geruchtenmolen opnieuw op volle toeren draaien. Flink aangezwengeld door spyshots van merken die nog snel een laatste hand aan hun MY21-machines leggen. Ook een testrijder van Yamaha liet zich onlangs betrappen, met een machine die overduidelijk geënt is op het Ténéré 700-platform.

Onder de zwarte hoes waarmee het prototype onderweg is, merken we meteen het bredere kuipwerk, wat zou wijzen op een ruimere brandstoftank – verschillende bronnen maken gewag van een inhoud van 20 liter, in plaats van de huidige 16 liter. Ook de voorzijde werd voor de gelegenheid gesluierd, wat gezien de afwijkende vorm eronder doet denken aan betere windprotectie voor het vreten van onder meer snelwegkilometers.

Verder spotten we een nieuwe voorvork, een afwijkend spruitstuk (vermoedelijk Euro5-gerelateerd), een nieuwe motorbeschermplaat én metalen bagagerekken die op (half)harde zijkoffers lijken berekend. Aangezien al die elementen in de richting van een reiswaardige Ténéré 700 wijzen – een GT- of Travel-versie? – lijkt ook de toevoeging van enkele elektronische snufjes niet vergezocht. Wordt ongetwijfeld (binnenkort) vervolgd.

(Voor de foto’s in kwestie, klik door naar RideApart!)

Deel


Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

CFMoto heeft de voorbije jaren al aardig wat exemplaren van zijn MT-modellen aan de avontuurlijke man of vrouw gebracht en

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed