Kawasaki Versys 650 vernieuwd

Kawasaki heeft de Versys 650 voor 2022 volledig vernieuwd. Naast een nieuw design kreeg de kleine Versys onder andere tractiecontrole, ledverlichting rondom en een TFT-kleurendisplay.

Met het nieuwe design komen ook ‘kieuwen’ in de bovenste zijkuip. Die moeten de rijwind van de rijder wegleiden, terwijl ook het nieuwe, viervoudig verstelbare windscherm (over een bereik van 80 mm) voor een betere windbescherming moet zorgen. Optioneel is er een 100 mm hoger windscherm beschikbaar.


Achter de nieuwe topkuip zit nu een groot TFT-kleurendisplay met alle nodige info: snelheid, toerental, versnellingsindicator, brandstofniveau, tripmeters… Via bluetooth kun je connecteren met de Rideology-app waar je allerhande info over je motor terugvindt: onderhoudsschema, maar ook logs van je gereden ritten enzovoort. USB-poort is optioneel.


De 649cc paralleltwin wordt nu dus bijgestaan door KTRC (Kawasaki Traction Control) met drie modi: Modus 1 (sportief rijden), Modus 2 (maximale tractie in alle omstandigheden), en uit. Of rijhulpjes als TC überhaupt nodig zijn op een motor die er maximaal 67 pk uitperst is natuurlijk nog maar de vraag.


Naar goede gewoonte zijn er luxe Touring-pakketten verkrijgbaar om je Versys verder te pimpen met onder meer koffers en verstralers. De nieuwe Kawasaki Versys 650 staat vanaf eind februari bij de dealer, in de kleuren Metallic Spark Black/Metallic Flat Spark Black, Metallic Phantom Silver/Metallic Flat Spark Black/Metallic Spark Black en natuurlijk Candy Lime Green/Metallic Flat Spark Black/Metallic Spark Black. Een A2-versie is uiteraard beschikbaar.

De prijs wordt later bekendgemaakt, maar Kawasaki kennende wordt het er eentje in de reeks ‘veel motor voor weinig geld’.

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red

[