Kawasaki vergroent door: Z7 Hybrid

Kawasaki Z7 Hybrid

De kruitdampen (of elektrogolven?) zijn nog maar net neergedaald van de introductie van de Ninja 7 Hybrid (check de nieuwe KicX voor de rijtest), of de tweede Hybrid komt al uit de Kawa-coulissen gerold: de Z7 Hybrid.

Die is opgebouwd rond exact dezelfde basis als z’n gekuipte evenknie, maar dan dus zonder, eh, kuip. Wat gezien z’n puike inzetbaarheid in vooral urban contreien natuurlijk een zeer logische keuze is.

Kawasaki Z7 Hybrid

De basis is gelijk gebleven, ook hier dus een geautomatiseerde versnellingsbak en de combinatie van de 451cc watergekoelde paralleltwin van 45 pk en een 12 pk sterke elektromotor.

Net als de Ninja 7 Hybrid is de Z7 te rijden in volledige EV Mode (actieradius circa 12 km), in een Eco-Hybrid Mode (samenspel tussen e-motor en verbrandingsmotor) en in Sport-Hybrid, waarbij je middels de e-boostknop de twin voor vijf seconden van een stevige elektrische duw in de rug kunt voorzien. Ook hier is het idee: laag verbruik, maar als het moet ook stevig doorkarren.

De Z7 Hybrid moet begin 2024 bij de dealer staan, prijzen worden later bekendgemaakt.

Deel

Gerelateerde artikels

Honda CB650R E-Clutch

Kort getest: Honda CB(R)650R E-Clutch

De CB750 Hondamatic uit de 20e eeuw, de DN-01 van 2009, de Dual Clutch Transmission, toepassing van quickshifters omdat de mode het voorschrijft en dan

KicXstart juni 2024

Het is weer TT-tijd!

Lees alles (of nou ja, veel) over de komende Dutch TT in de TT Special van KicXstart. We stellen nog even kort alle rijders aan