Kawasaki Ninja H2 SX: Radar love

Na een jaartje pauze is de Kawasaki Ninja H2 SX weer terug van weggeweest. De supercharged sporttoerder is nu Euro5-proof en heeft het ARAS-radarsysteem aan boord.

Aan de basis van de nieuwe Ninja H2 SX staat nog altijd de supercharged 998cc 4-in-lijn met 210 pk en 137 Nm aan koppel. Er is nu meer koppel beschikbaar tussen 4.000 en 8.000 tpm, aldus Kawa, én het blok voldoet aan de Euro5-normen zonder vermogen te verliezen. De vierpitter wordt ondersteund door een waar arsenaal aan rijhulpsystemen: Traction Control, Launch Control, Intelligent ABS, Engine Brake Control, geïntegreerde rijmodi en een up/down quickshifter.


Daar komt nu iets bij. Als eerste Japanse motorfiets komt de Kawasaki Ninja H2 SX met het Advanced Rider Assistance Systems (ARAS) radarsysteem. Deze toevoeging brengt een aantal interessante features met zich mee, waaronder Adaptive Cruise Control, Forward Collision Warning en Blind-Spot Detection.

Nieuw is ook het 6.5’’ TFT-kleurendisplay. Naast de uitgebreide essentiële informatie biedt het scherm ook het Kawasaki SPIN ‘’screen in screen’’ infotainment systeem. SPIN stelt de rijder in staat om via bluetooth of wifi een smartphone te verbinden.  


SE

Het SE-model is voorzien van semi-actieve elektronische vering met SHOWA Skyhook filosofie. Dit systeem past in real-time de demping van de vering aan om zo optimale grip en comfort te bieden onder alle omstandigheden en het ‘duiken’ tijdens het remmen te verminderen. Naast de vering is de H2 SE uitgerust met Brembo Stylema remklauwen en gepolijste wielen.

Het SE model is voorzien van semi-actieve elektronische vering met SHOWA Skyhook filosofie. Dit systeem past in real-time de demping van de vering aan om zo optimale grip en comfort te beiden onder alle omstandigheden en het ‘duiken’ tijdens het remmen te verminderen. Naast de vering is het SE model uitgerust met Brembo Stylema remklauwen en gepolijste wielen.

Deel

Gerelateerde artikels

Suzuki stickerset

Stickertuning voor GSX-8S en R  

De GSX-8S en zijn gekuipte broertje GSX-8R zien er sowieso al verre van verkeerd uit; maar omdat alles altijd beter kan komt Suzuki nu met

Yamaha MT-09

Kort getest: Yamaha MT-09

Toen Yamaha in 2005 met de MT-01 de eerste Master of Torque uitbracht, was dat letterlijk een donderslag bij heldere hemel. Vanwege de prijs, het

[