Kawasaki introduceert Z900 SE

Nadat onlangs de Z900RS gekieteld werd tot een SE-versie, krijgt nu ook de gewone Z900 er een Special Edition-broertje bij.

De Z900 SE bouwt verder op de solide basis van de standaardversie. Wat dus bleef is de smeuïge en krachtige 948cc vier-in-lijn, inclusief TC, rijmodi, uiteraard ABS, TFT-kleurendisplay en smartphoneconnectiviteit. Voor de Special Edition wordt dat toch al niet verkeerde basispakket aangevuld met hoogwaardige rem- en veringcomponenten en een speciale kleurstelling.

Vooraan bijt een setje Brembo’s M4.32 Monoblocs zich vast in twee 300 mm schijven, in combinatie met de staalomvlochten remleidingen en de radiale (Nissin) hoofdremcilinder moet dat zorgen voor meer en preciezere remkracht. Dezelfde upgrade als op de Z900RS SE, dus.

Dat geldt ook voor de vering; de SE krijgt achteraan een Öhlins S46 schokdemper met afzonderlijke veervoorspanningsregelaar. Met de gemakkelijk te bereiken stelknop kan de schokdemper snel en eenvoudig versteld worden. Net als op de Z900RS SE: laat je niet foppen door de goudkleurige voorvork, de 41 mm UPSD is geen Öhlins – maar wel verstelbaar qua compressie- en rebounddemping en veervoorspanning. De Special Edition wordt afgewerkt met een speciale kleurstelling met bellypan in kleur.

De Z900 SE is vanaf december bij de dealer te vinden, prijzen worden later nog bekendgemaakt.

Deel


Gerelateerde artikels

Jaimie Van Sikkelerus_ Snetterton BSB

De eerste punten!

Tijd voor een nieuwe column en dit keer een iets andere aangezien we door de prachtige Isle of Man TT de nodige weken ‘rust’ hadden

BMW R 1300 R Titan

BMW bouwt brute R 1300 R Titan

“Zullen we gewoon álles uit de kast halen?” Dat is ongeveer hoe de meeting gegaan is tussen vijf BMW Motorrad-werknemers die de kans kregen om