Kawasaki introduceert Z900 SE

Nadat onlangs de Z900RS gekieteld werd tot een SE-versie, krijgt nu ook de gewone Z900 er een Special Edition-broertje bij.

De Z900 SE bouwt verder op de solide basis van de standaardversie. Wat dus bleef is de smeuïge en krachtige 948cc vier-in-lijn, inclusief TC, rijmodi, uiteraard ABS, TFT-kleurendisplay en smartphoneconnectiviteit. Voor de Special Edition wordt dat toch al niet verkeerde basispakket aangevuld met hoogwaardige rem- en veringcomponenten en een speciale kleurstelling.

Vooraan bijt een setje Brembo’s M4.32 Monoblocs zich vast in twee 300 mm schijven, in combinatie met de staalomvlochten remleidingen en de radiale (Nissin) hoofdremcilinder moet dat zorgen voor meer en preciezere remkracht. Dezelfde upgrade als op de Z900RS SE, dus.

Dat geldt ook voor de vering; de SE krijgt achteraan een Öhlins S46 schokdemper met afzonderlijke veervoorspanningsregelaar. Met de gemakkelijk te bereiken stelknop kan de schokdemper snel en eenvoudig versteld worden. Net als op de Z900RS SE: laat je niet foppen door de goudkleurige voorvork, de 41 mm UPSD is geen Öhlins – maar wel verstelbaar qua compressie- en rebounddemping en veervoorspanning. De Special Edition wordt afgewerkt met een speciale kleurstelling met bellypan in kleur.

De Z900 SE is vanaf december bij de dealer te vinden, prijzen worden later nog bekendgemaakt.

Deel

Gerelateerde artikels

Kawasaki Ninja ZX-6R

Kort getest: Kawasaki Ninja ZX-6R

Niet zo heel lang geleden dachten we de laatste supersport toch echt uitgezwaaid te hebben en nu staan de fabrikanten opeens weer in de rij

8h Spa 2024

EWC 8h van Spa 7 en 8 juni

Begin juni vindt op Spa-Francorchamps de Belgische ronde van het Endurance World Championship plaats: de 8h of Spa Motos. Hoezo, 8 uur? Dat waren er