Kawasaki introduceert Z900 SE

Nadat onlangs de Z900RS gekieteld werd tot een SE-versie, krijgt nu ook de gewone Z900 er een Special Edition-broertje bij.

De Z900 SE bouwt verder op de solide basis van de standaardversie. Wat dus bleef is de smeuïge en krachtige 948cc vier-in-lijn, inclusief TC, rijmodi, uiteraard ABS, TFT-kleurendisplay en smartphoneconnectiviteit. Voor de Special Edition wordt dat toch al niet verkeerde basispakket aangevuld met hoogwaardige rem- en veringcomponenten en een speciale kleurstelling.

Vooraan bijt een setje Brembo’s M4.32 Monoblocs zich vast in twee 300 mm schijven, in combinatie met de staalomvlochten remleidingen en de radiale (Nissin) hoofdremcilinder moet dat zorgen voor meer en preciezere remkracht. Dezelfde upgrade als op de Z900RS SE, dus.

Dat geldt ook voor de vering; de SE krijgt achteraan een Öhlins S46 schokdemper met afzonderlijke veervoorspanningsregelaar. Met de gemakkelijk te bereiken stelknop kan de schokdemper snel en eenvoudig versteld worden. Net als op de Z900RS SE: laat je niet foppen door de goudkleurige voorvork, de 41 mm UPSD is geen Öhlins – maar wel verstelbaar qua compressie- en rebounddemping en veervoorspanning. De Special Edition wordt afgewerkt met een speciale kleurstelling met bellypan in kleur.

De Z900 SE is vanaf december bij de dealer te vinden, prijzen worden later nog bekendgemaakt.

Deel

Gerelateerde artikels

Joost column

Gewoon op vakantie

Niets is dit jaar zo veranderlijk als het weer, maar mijn brakke geest valt evenmin te peilen. Verkondigde ik onlangs nog vol elan dat in

Ducati Panigale V4 S 2025

La Bomba: 2025 Panigale V4 (S)!

Terwijl andere fabrikanten hun superbike-aspiraties langzaam maar zeker aan het afbouwen zijn, pakt Ducati even vrolijk door. Kwestie van je afkomst niet verloochenen natuurlijk. Ziehier