Van Indian Motorcycles weten we dat ze hun modelnieuws soms opsplitsen: een paar nieuwe modellen op de Eicma en de rest in het voorjaar. In Milaan gaat de aandacht nu naar de nieuwe Sport Scout RT en de Sport Scout Sixty.
Echt indrukwekkend is het nieuws in ieder geval niet. De Sport Scout RT is de bekende Sport Scout die van een stel harde zijkoffers is voorzien. Volgens Indian zijn die koffers groot genoeg voor een volledige set motorkleding ‘met laarzen, broek, jas en handschoenen’, wat volgens ons vooral wil zeggen dat er geen helm in de koffers past. Het stuur van de Sport Scout RT staat op 140 mm hoge risers terwijl dat bij de Sport Scout van 2025 nog exemplaren van 150 mm waren.
De Sport Scout Sixty is voor het merk dat na de scheiding van Polaris Industries weer z’n eigen boontjes moet zien te doppen belangrijker nieuws. De Scout Sixty is met zijn 999cc V-Twin, zijn A2-compatibiliteit en zijn iets vriendelijker prijskaartje immers de opstap naar het Indian gamma, maar met enkel een Classic en een Bobber was het aanbod Scout Sixties toch redelijk beperkt.
Daar komt nu dus een Sport Scout Sixty bij, benieuwd of die jongere klanten kan lokken. In vergelijking met de Classic en de Bobber staat het stuur van de Sport Scout Sixty veel hoger, je zou het bijna een mini-apehanger kunnen noemen. Compleet anders dan op de Scout Sixty Bagger en Classic is de maat van het voorwiel. Terwijl de twee bestaande modellen op een 16” voorwiel rusten, gaat de Sport Scout Sixty met een 19” voorwiel op pad. Om de achtspaaks gegoten wielen legt Indian Metzeler Cruisetec rubber.
Naast de twee nieuwe motoren lost Indian nog een lading 2026-accessoires om je motor mee op te smukken en een complete tassenlijn waarvan er zelfs eentje op wieltjes staat. En nee, het is niet de bedoeling om die trolley achter je motor te hangen, hij past wel degelijk op het bagagerek.