Indian FTR1200 (S)

Make America Great Again! Nou, dat gaat met deze Indian-aanpak wel lukken. De FTR1200 is er een uit de categorie ‘hij zat er al een tijdje aan te komen’ en het gevaar is dan dat het op het moment suprême toch allemaal een beetje tegenvalt. Maar daarvan is in dit geval geen sprake. De losjes op de FTR750 gebaseerde straatversie is ‘from scratch’ opgebouwd met onder andere een compleet nieuwe 1.203cc twin en een fraai buizenframe en dito swingarm. De dikke tweepitter perst er 120 pk uit en is goed voor 115 Nm koppel. Prima cijfers die vooral in de hippe Scrambler-hoek tot de nodige onrust zullen leiden. Verder zien we een forse upside-down en radiale remmerij van Brembo, dus dat oogt verzorgd. Indian lanceert ook meteen een S-model met TFT-dash, piggyback schokdemper voor volledige instelbaarheid, een IMU voor meer digitale controle onder hellingshoek zowel bij remmen als accelereren, en drie rijmodi. Mooi. ‘En wat mot da wel niet kosten?’ Nou, 17.190 euro voor de gewone en 19.290 euro voor de S. Leverbaar voorjaar 2019…

• Überflattracker
• 1.203cc V-twin
• 120 pk
• Vanaf € 17.190,00

Deel

Gerelateerde artikels

KicXstart

De KicXstart website is vernieuwd!

Om het nieuwe jaar in stijl af te trappen, hebben we een gloednieuwe, supercomplete website gelanceerd! Vanaf nu kan je op Kicxstart.nl terecht voor de

MV Agusta toch niet failliet

Meestal als een bedrijf surseance van betaling aanvraagt, is een faillissement onafwendbaar, maar bij MV Agusta dan weer net niet. Het merk maakt net zo

Kawasaki Ninja ZX-4RR

Groene gifkikker in aankomst: Ninja ZX-4R!

Kawasaki verrast met de introductie van de nieuwe Ninja ZX-4R. Een frisse, kleine, hoogtoerige vier-in-lijn die oude (ZXR400) tijden doet herleven. Nog meer goed nieuws,