Honda lanceert CB350 RS Scrambler… in India

Was de nostalgicus in ons onlangs al enthousiast toen Honda India net voor de jaarwisseling z’n CB350 H’ness presenteerde, dan maakte ons hart een sprongetje bij de recente aankondiging van de RS Scrambler. Zou er echt een CL350 – met die fantastische, hoge tweeloops demper – op komst zijn? Wel, die hoop bleek toch licht overdreven. Al mag het resultaat er ook zeker wezen. De RS Scrambler is een licht opgedirkte CB350 H’ness geworden, met onder meer twee nieuwe two-tone kleurstellingen, een pak zwarte onderdelen, en een aangepaste ergonomie.

 class=
Black Pearl Sports Yellow

Voor 10.000 Roepies, omgerekend ongeveer 115 euro, krijgt de RS Scrambler-koper bovenop de hierboven reeds genoemde aanpassingen ook een lager stuurtje (wat zorgt voor een licht voorwaarts gekantelde rijhouding). een knap gestikt en dikker gepolsterd lederen zadel, kleinere led richtingaanwijzers, stofhoezen over de vorkpoten, een bredere achterslof (150/70 in plaats van 130/70), een volledig hertekende staartsectie, een zwarte uitlaat met chroom hitteschild en een een carterbeschermplaat.

 class=
Radiant Red Metallic

Onderhuids is de RS – kort voor ‘Road Sailing’ – alvast identiek aan de CB350 H’ness. Het blok is ook in deze telg een luchtgekoelde 348cc ééncilinder die gekoppeld is aan een vijfbak, die net geen 21 pk en 30 Nm aan koppel presteert. Net zoals z’n eerder gepresenteerde broertje, kan ook de RS Scrambler rekenen op een slipperassist-koppeling, instelbare (en uitschakelbare) tractiecontrole, een summiere tellerpartij, en ledverlichting rondom.

Rest de vraag: komt Honda ook met een Europese versie van deze magnifieke éénpitters? Wij – en vermoedelijk een pak A2-rijders met ons – houden onze vingertjes alvast gekruist tot ze blauw uitslaan. Hallo, Honda?

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red