De 1048 cc-sterke paralleltwin zal naar alle waarschijnlijkheid voor andere doeleinden, naast de Africa Twin, gebruikt worden. De krachtbron van de Africa Twin is bij 2 nieuwe patentaanvragen geïntegreerd in 2 nieuwe frames. De ene sportiever dan de andere.
Een logische stap van Honda, want een motor ontwikkelen voor slechts 1 model is ongelofelijk duur. Zo gebruikt Honda al dezelfde motoren in de 500-reeks bij de CB500F, CBR500R en de Adventure CB500X. Hetzelfde bij de NC750X en NC750C en de CBR650R en CB650R. De nieuwe frames die te zien zijn op de ingediende patenten lijken ideaal voor een naked-bike.
Het eerste patent omvat een stalen wiegframe met een enkele bovenste buis die zich onder de motor in 2 splitst. Misschien wel een basis voor een retro-naked. Bij de tweede tekening zien we een sportiever buizenframe met een aluminium frame-onderdeel die aangebout is. De beide frames zijn wel gebouwd om dezelfde voorvork en achterbrug te gebruiken. Ook is de positie van het zadel en de voetsteunen hetzelfde.
Nu is de vraag of en wanneer Honda de modellen in productie zal nemen.