GIVI MAXIA 5

Givi MAXIA 5

In modelnamen mag wel enige logica zitten, zo weet je meteen dat de Givi Maxia 5 de opvolger is van de (tromgeroffel!) Maxia 4. Met 58 liter opbergruimte is het de grootste topkoffer die Givi ooit produceerde, dat opent dus perspectieven voor motorrijders die de ambitie hebben om aan het smokkelen te slaan.

Givi klopt zich trots op de borst dat het een fraai gestileerde topkoffer geworden is en voor zover de begrippen ‘stijlvol’ en ‘topkoffer’ zich überhaupt in één zin laten verenigen, kunnen we de Italianen deze keer geen ongelijk geven. Met de keuze van de reflectoren (transparant of rood) en covers (aluminium of zwart) zet je de stijl van de topkoffer verder naar je hand. Voor de sluiting van het deksel en het vergrendelen van de koffer op de montageplaat gebruikt Givi het Monokey-systeem.

De grootste topkoffer qua inhoud was technologisch ook de grootste uitdaging voor Givi; want hoe groter de topkoffer, hoe belangrijker de sterkte en stabiliteit van het product. Speciaal daarvoor ontwikkelde Givi een sterkere en tegelijk lichtere interne verstevigingsconstructie. Qua stevigheid valt de prijs trouwens nog mee. Een binnentas en rugsteun voor de passagier zijn in optie verkrijgbaar.

Meer info: www.rad.eu

Deel

Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed

Ultiem veilig is het misschien niet, handschoenen die stoppen bij de pols. Ga je op je giechel, dan zijn je