GIVI MAXIA 5

Givi MAXIA 5

In modelnamen mag wel enige logica zitten, zo weet je meteen dat de Givi Maxia 5 de opvolger is van de (tromgeroffel!) Maxia 4. Met 58 liter opbergruimte is het de grootste topkoffer die Givi ooit produceerde, dat opent dus perspectieven voor motorrijders die de ambitie hebben om aan het smokkelen te slaan.

Givi klopt zich trots op de borst dat het een fraai gestileerde topkoffer geworden is en voor zover de begrippen ‘stijlvol’ en ‘topkoffer’ zich überhaupt in één zin laten verenigen, kunnen we de Italianen deze keer geen ongelijk geven. Met de keuze van de reflectoren (transparant of rood) en covers (aluminium of zwart) zet je de stijl van de topkoffer verder naar je hand. Voor de sluiting van het deksel en het vergrendelen van de koffer op de montageplaat gebruikt Givi het Monokey-systeem.

De grootste topkoffer qua inhoud was technologisch ook de grootste uitdaging voor Givi; want hoe groter de topkoffer, hoe belangrijker de sterkte en stabiliteit van het product. Speciaal daarvoor ontwikkelde Givi een sterkere en tegelijk lichtere interne verstevigingsconstructie. Qua stevigheid valt de prijs trouwens nog mee. Een binnentas en rugsteun voor de passagier zijn in optie verkrijgbaar.

Meer info: www.rad.eu

Deel

Gerelateerde artikels

BMW F 900 XR

Kort getest: BMW F 900 XR

Motoren in vakjes onderbrengen is vaak een lastige klus, en dat geldt zeker voor de F 900 XR die BMW zelf bij de sportmotoren onderbrengt. In het

Yamaha FZ750

Mooiste van de straat: Yamaha FZ750

Van de alsmaar oplopende projectkosten had Rick Miltenburg inmiddels net zo goed een gloednieuwe Ducati Panigale V4 S of BMW M 1000 RR kunnen kopen,