Flinke upgrade voor Yamaha Tracer 7 en Tracer 7 GT

Yamaha Tracer 7 Tracer 7 GT

In vergelijking met de concurrentie schoten de Yamaha Tracer 7 en Tracer 7 GT wat tekort op het vlak van elektronica,  hoog tijd voor een update dus.

Al bleef het niet bij elektronica alleen, zo kregen de nieuwe Tracer 7 en Tracer 7 GT een aangescherpt uiterlijk waarmee ze meer gelijkgetrokken worden met de huidige generatie Yamaha’s. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de knoppen aan het stuur.

Yamaha Tracer 7 Tracer 7 GT

De Tracers worden op pad gestuurd met de nieuwste generatie van de CP2 paralleltwin. In de Euro5+ proof versie komt het vermogen van de 690cc twin op iets meer dan 73 pk bij 8.750 tpm en 68 Nm bij 6.500 tpm. Een assist-slipperclutch zorgt voor minder slijtage op de transmissie, handig voor al die kilometers die je met je Tracer kan maken.

Het stalen ruggengraatframe van de 2025 Tracer 7 en Tracer 7 GT werd opnieuw ontworpen voor meer stijfheid, wat resulteert in een stabielere rijervaring. Daarnaast is de achterbrug met 40 mm verlengd, wat ook bijdraagt aan de stabiliteit.

Eveneens nieuw is de 41 mm upside-down voorvork, instelbaar op vlak van veervoorspanning en uitgaande demping. Aan de achterzijde zit een monoshock met linksysteem, ook instelbaar qua veervoorspanning. De vierzuigerremklauwen aan het voorwiel zijn nu radiaal gemonteerd.

Yamaha Tracer 7 GT

Verder maakt ride-by-wire zijn intrede, wat ook de deur openzet voor verschillende rijhulpsystemen. De Tracers hebben drie rijmodi: Sport, Street en een personaliseerbare modus. Daarin kan je bijvoorbeeld kiezen welke van de drie vermogensniveaus of twee niveaus van tractiecontrole je wil. Dat alles wordt bediend via het 5” TFT-dashboard, of door middel van de MyRide-app. Om in te spelen op het toerkarakter en/of de woon-werkcapaciteiten zijn de Tracers standaard uitgerust met cruisecontrole.

Yamaha Tracer 7

Voor meer comfort is de zithouding opnieuw bekeken. Het stuur is met een riser 30 mm omhoog gebracht, terwijl de handvatten 25 mm breder zijn geworden. Daardoor zit je wat breder op de motor, met de ellebogen meer naar buiten. De tank bevat nu 18 liter benzine, het windscherm op de GT werd 90 mm hoger en kan tot 60 mm in de hoogte versteld worden.

De Tracer 7 GT is ook in z’n 2025-uitvoering standaard uitgerust met een (nieuwe) middenbok en meegespoten harde zijkoffers. Ook drievoudig instelbare handvatverwarming is standaard. De polstering van het zadel werd nog wat dikker uitgevoerd, het duozadel werd 40 mm langer. Dat is toch net iets relaxter zitten op lange, GT-waardige ritten.

Yamaha Tracer 7 GT

De Yamaha Tracer 7 is in Nederland beschikbaar (ook als 35 kW-versie) vanaf € 11.599,- en in België vanaf € 10.299,-. De Tracer 7 GT begint in Nederland bij € 13.199,- en in België vanaf € 11.899,-.

Deel


Gerelateerde artikels