Eerste test YAMAHA R9 | De supersport is dood, leve de Supersport 2.0!

Yamaha R9

Lang leek de supersport klasse dood en begraven; te extreem, te eenkennig. Maar recent is er een interessante ontwikkeling gaande in motorland. Motoren met een kuip gaan als warme broodje en de supersport is met een opvallende remonte bezig. Neem de Yamaha R9. Sportief (119 pk), licht (195 kg) maar toch ook opvallend allround. Vermogen alleen is niet doorslaggevend, bruikbaarheid staat centraal. Kortom, de supersport is dood, leve de supersport 2.0!

Deel


Gerelateerde artikels

Sinds enkele jaren nemen we modellen van het in het Verenigd Koninkrijk gevestigde Langen op in ons Jaarboek. De motoren

Wil je de snelste van de straat zijn, dan telt uiteraard iedere pk. Met veel tijd, liefde, energie en vooral

Champion Yellow No.2, bij motorliefhebbers beter bekend als Suzuki-geel, heeft iets magisch: wie ooit een knalgele Soes op noppenbanden in