Eerste test YAMAHA R9 | De supersport is dood, leve de Supersport 2.0!

Yamaha R9

Lang leek de supersport klasse dood en begraven; te extreem, te eenkennig. Maar recent is er een interessante ontwikkeling gaande in motorland. Motoren met een kuip gaan als warme broodje en de supersport is met een opvallende remonte bezig. Neem de Yamaha R9. Sportief (119 pk), licht (195 kg) maar toch ook opvallend allround. Vermogen alleen is niet doorslaggevend, bruikbaarheid staat centraal. Kortom, de supersport is dood, leve de supersport 2.0!

Deel


Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

CFMoto heeft de voorbije jaren al aardig wat exemplaren van zijn MT-modellen aan de avontuurlijke man of vrouw gebracht en

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed