Eerste test YAMAHA R9 | De supersport is dood, leve de Supersport 2.0!

Yamaha R9

Lang leek de supersport klasse dood en begraven; te extreem, te eenkennig. Maar recent is er een interessante ontwikkeling gaande in motorland. Motoren met een kuip gaan als warme broodje en de supersport is met een opvallende remonte bezig. Neem de Yamaha R9. Sportief (119 pk), licht (195 kg) maar toch ook opvallend allround. Vermogen alleen is niet doorslaggevend, bruikbaarheid staat centraal. Kortom, de supersport is dood, leve de supersport 2.0!

Deel


Gerelateerde artikels

Na vorig jaar Scandinavië verkend te hebben, organiseert Yamaha Benelux komend jaar haar reisevenement voor Ténéré-rijders in de Balkan. Eindbestemming:

Een week na de Eicma zijn we inmiddels zo ver dat al het motornieuws van de grote motorfabrikanten gepubliceerd is,

Een week na de Eicma zijn we inmiddels zo ver dat al het motornieuws van de grote merken gepubliceerd is,