Eerste test YAMAHA R9 | De supersport is dood, leve de Supersport 2.0!

Yamaha R9

Lang leek de supersport klasse dood en begraven; te extreem, te eenkennig. Maar recent is er een interessante ontwikkeling gaande in motorland. Motoren met een kuip gaan als warme broodje en de supersport is met een opvallende remonte bezig. Neem de Yamaha R9. Sportief (119 pk), licht (195 kg) maar toch ook opvallend allround. Vermogen alleen is niet doorslaggevend, bruikbaarheid staat centraal. Kortom, de supersport is dood, leve de supersport 2.0!

Deel


Gerelateerde artikels

Het Indiase BSA – want ja, ook deze van oudsher Britse merknaam is inmiddels geëmigreerd – presenteert zijn vierde moderne

Een tikje verrassend met de nieuwe Brutale in aankomst, maar de Brutale 800 krijgt een kleine update en blijft beschikbaar

Norton opnieuw sterk maken, dat is wat eigenaar TVS Motor Company uit India wil doen. Met een injectie van 200