Crossen naar de dealer: de Kawasaki KX250 is eind september verkrijgbaar

Al wie stijve laarzen, harnas, en noppen verkiest boven vol textiel of leder, kijkt al enkele maanden uit naar de aangekondigde komst van de nieuwe Kawa KX250. En die zit er nu officieel aan te komen, want eind september word de KX250 MY21 bij de dealers geleverd. Voor wie ‘m nog niet kent: met een trofeeënkast waaraan 18 AMA-titels en 189 raceoverwinningen werden toegevoegd sinds 2004, is de KX250 een wapen voor eerder ervaren rijders die de laatste stap richting podium ambiëren.

Het 2021-model van de KX250 bouwt voort op de machine van vorig jaar, en levert nog meer vermogen. Afgezien van een zijn hoogtoerigere motor (+ 1,4 pk en +350 opm, begrenzer op 14.500 opm) beschikt de nieuwkomer voor ‘t eerst in z’n geschiedenis over een elektrische starter en een nieuwe Belleville hydraulische koppeling .

 class=

Om het stuurgedrag nog verder te verbeteren heeft de nieuwe KX250 een geheel nieuw ontwikkeld alu frame en swingarm. De remmen van het nieuwe model zijn krachtiger en ook de vering/demping werd geoptimaliseerd. De nieuwe KX250 staat eind september in de showroom vanaf € 8.899
Meer info of een testrit boeken? Surf dan even naar de website van Kawasaki waar u onder meer uw dichtstbijzijnde dealer vindt.

Tech specs

Motor: 249 cc viertakt, vierkleps monocilinder
Boring x slag: 78 x 52,2 mm
Compressieverhouding: 14,1: 1
Injectie: EFI, dubbele injector, 44 mm gasklephuis
Versnellingen: Vijfbak met hydraulische koppeling
Tank: 6,2 liter
Wielbasis: 1485 mm
Balhoofdhoek: 28°
Naloop: 118 mm
Zadelhoogte: 950 mm
Gewicht: 102,9 kg (zonder brandstof)
Frame: Aluminium perimeterframe
Voorvork: KYB 48 mm veer, volledig instelbaar, Kashima Coat
Achtervering: Uni-Trak volledig instelbaar, inclusief high-low compressie
Remmen: 270 mm met dubbele zuiger vooraan, 240 mm achteraan
Banden: 80 / 100-21 (vooraan) , 100 / 90-19 (achteraan)

 class=

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red