Clover GTS-3 WP Airbag

Clover is iets minder bekend in onze contreien, maar het Italiaanse merk maakt wat mij betreft schitterende pakken met die typisch Italiaanse combinatie van strak design, flair en uitstekende pasvorm. En dat alles voor een meer dan correcte prijs. Ik heb deze motorjas dan ook met erg veel plezier gedragen, twee jaar lang, in elk seizoen. Hij zat enorm comfortabel, alleen bleek hij niet berekend op de dikke rugbeschermer die ik altijd en overal draag. De Clover GTS-3 bestaat uit drie lagen met een thermische en waterdichte binnenvoering, terwijl je ook maar liefst zeven ventilatieopeningen ter beschikking hebt voor als het echt warm wordt. Geloof het of niet, in twee jaar tijd heeft deze jas puur toevallig geen druppel regen gezien.
Het leek wel alsof de regen verdween telkens ik deze jas droeg.

Daarvoor alleen al zou ik ‘m de volle 5 sterren geven. ‘Gelukkig’ konden we deze maand een apart testje doen, in hoosbuien van Bijbelse proporties. En de jas hield het droog. De bijhorende broek niet, maar dat is een ander verhaal. Niettemin zijn er puntjes van kritiek. Ten eerste sukkelde ik altijd met de dubbele ritssluiting van de waterdichte binnenvoering. Dat is altijd wel een beetje gedoe, maar omdat er gebruikgemaakt wordt van twee identieke ristssluitingen vergis je je constant. En een van de plastic knoppen waarmee je de waterdichte binnenvoering sluit, is ook ergens verdwenen. Daarnaast is er enkel een klein binnenzakje voor je telefoon, dat helaas mooi achter de waterdichte voering zit weggestopt. Ik stopte m’n telefoon dus altijd in de heupzakken, maar als ik mag kiezen stop ik zaken als smartphone en portefeuille toch liever in een makkelijk bereikbare binnenzak. De broek mocht net een beetje hoger komen, zodat m’n rugbeschermer erin zou passen in plaats van net erover, en ze mocht ook waterdicht zijn bij het kruis. Daardoor verliest de combinatie jas/broek helaas een ster. Laat je trouwens niet misleiden door de naam: ‘Airbag’ betekent niet meer dan dat deze jas is voorzien op de montage van een optionele airbagjas. Maar dan wordt het wel een duur grapje…

Prijs: € 499,99 | Getest door: Pieter ryckaert |
Maten: S – 4XL | Meer info: www.clover.it

Deel

Gerelateerde artikels

KTM 1390 SUPER ADVENTURE S

2025 KTM 1390 Super Adventure S

Geen verrassing: na de 1390 Super Adventure S EVO heeft KTM nu ook de S-versie zonder EVO-toevoeging op de wereld losgelaten. In vergelijking met z’n

Yamaha MT-07

Yamaha presenteert nieuwe MT-07

Yamaha’s populaire middenklasse naked krijgt een stevige make-over voor 2025 met o.a. opgefriste styling, nieuw rijwielgedeelte, elektronische snufjes en een Y-AMT-versie met automaat. Nieuw kuipwerk