CFMOTO teaset met 675 SR-R

CFMOTO 675 SR R

Een beetje tussen neus en lippen door werd tijdens de Catalaanse GP twee weken geleden nog even een eenmalig eerbetoon gepresenteerd van CFMOTO aan het adres van teameigenaar (en Spaans motorsporticoon) Jorge ‘Aspar’ Martinez: de CFMOTO SR-R Aspar. Allemaal leuk en natuurlijk ook zeer sympathiek van het Chinese merk, dat niet geheel toevallig de hoofdsponsor is van het team, maar het meest interessante was natuurlijk dat onder het spectaculaire kuipwerk een geheel nieuwe motor verborgen zit.


Dit is niet de 450 die we al kennen, maar de 675 SR-R. Oftewel, CFMOTO maakt op deze manier fijntjes duidelijk dat de 675cc drie-in-lijn waarvan ze het blok al hadden gepresenteerd tijdens de EICMA in Milaan afgelopen november, stilaan het moment bereikt van productie.

De aanstaande supersport van Chinese bodem heeft een in eigen huis gefabriceerde 675cc triple tussen de wielen, ongetwijfeld afgekeken van een niet nader te noemen firma uit Hinckley, maar zolang die weigeren een echte supersport op de markt te brengen hebben wij tegen wat knip- en plakwerk geen enkel bezwaar.

CFMOTO 675 SR R

Wat we weten is dat het blok meer dan 100 pk zal produceren, en dat het gebruikmaakt van een 120° krukas met kettingaangedreven dubbel bovenliggende nokkenassen. Verder zien we Bosch IMU, Brembo radiale remmen en misschien wel, via KTM, WP veerwerk. In combinatie met de strakke looks is de 675 SR-R toch echt iets om naar uit te kijken.

Deel

Gerelateerde artikels

Honda CB650R E-Clutch

Kort getest: Honda CB(R)650R E-Clutch

De CB750 Hondamatic uit de 20e eeuw, de DN-01 van 2009, de Dual Clutch Transmission, toepassing van quickshifters omdat de mode het voorschrijft en dan