BMW 100 Years jubileumedities

BMW wordt volgend jaar 100. In december 1922 werd de eerste volwaardige BMW motorfiets uitgetekend door hoofdontwerper Max Friz; een luchtgekoelde viertakt boxertwin. Bijna een jaar later, in september 1923, werd de R 32 voorgesteld. Het begin van een succesverhaal dat tot vandaag voortduurt.

Om het feestjaar alvast goed in te zetten, lanceert het merk twee jubileumedities: de R nineT 100 Years en R 18 100 Years, elk in een beperkte oplage van 1.923 stuks. Voor de verjaardagsedities mikt BMW tegen de beide modellen een Classic Chrome-kleurenschema aan dat zwarte lak combineert met hoogglanzende chroomoppervlakken, witte dubbele strepen en een 100 Years-badge.


Daarnaast krijgt de R nineT verschillende Option 719-onderdelen zoals de zwart geanodiseerde velgen. Ook standaard: Adaptive Headlight, Comfort-pakket met verwarmde handvatten, Cruise Control en Riding Modes Pro.


De R 18 krijgt naast het kleurenschema ook een flink aantal Option 719-onderdelen toebedeeld, zoals de speciale zit in zwart/ossenbloed en diamantpatroon. Verder zien we onder meer een fraai stel verchroomde Akra’s. De R 18 100 Years is standaard voorzien van

o.a. Headlight Pro met Adaptive Headlight, achteruitrijhulp, elektronische Cruise Control en verwarmde handvatten.


Uiteraard kan je voor beide modellen nog uitgebreid shoppen in de BMW-optielijst. De R nineT 100 Years is er vanaf 22.110 euro (NL: € 25.949,-), de R 18 is de jouwe vanaf 25.123 euro (NL: € 29.593,-).

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red