Arai Chaser-X

De Chaser-X is de meer ‘dagelijkse’ versie van de sportieve RX-7V. Uiterlijk verschillen ze op het eerste gezicht niet zo veel, met dezelfde ventilatie. Meteen een goed punt, want de vele ventilatieopeningen en stelmogelijkheden (ook met handschoenen) maken de Chaser-X uiterst geschikt voor elk weertype. En met de hete zomer was die ventilatie meer dan welkom. De bijgeleverde Pinlock MaxVision maakt dat het vizier ook met gesloten ventilatie niet beslaat. De binnenvoering voelt kwalitatief goed en ui-terst comfortabel. Zelf heb ik geen ‘Arai-hoofd’, maar de Chaser past me goed. Bovendien lukt het dragen van een bril beter dan bij iedere andere helm die ik ooit heb gehad. Met 1.530 gram is het geen lichtgewicht, wat ik met een stilaan door artrose geteis-terde nek zeker een punt vind. En hoewel ook het vervangen van het vizier intuïtiever gaat dan bij vroegere Arai-modellen, is het nog steeds een frustrerende bezigheid om het efficiënt gedaan te krijgen. De typische Arai ‘oorkappen’ maken ook dat de Chaser-X geen stille helm is, maar anderzijds is hij ook niet overmatig luid. Hoewel ik dus helmen heb die beter passen op mijn hoofd, pluk ik toch heel vaak de Chaser-X van de kast.

Prijs: vanaf € 549,00 | Getest door: Pieter Ryckaert |
Maten: XS-XXL | Meer info: www.bihr.eu

Deel


Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed

Ultiem veilig is het misschien niet, handschoenen die stoppen bij de pols. Ga je op je giechel, dan zijn je