Behalve de productierijpe RSV4 1100, toverde Aprilia op de EICMA ook nog een conceptmodel onder het doek vandaan: de RS660. We konden een klein vreugdedansje hier niet onderdrukken. Het komt er in wezen op neer dat ze in Noale de bijl gezet hebben in de potente V4 uit de RSV4 (of Tuono 1100) – en er ‘even’ een 660cc paralleltwin uit geboetseerd hebben. Gezien z’n pedigree en de cilinderinhoud kunnen we met enige voorzichtigheid gokken dat de RS660 waarschijnlijk meer dan 100 pk uit de staande twin zal peuteren, aangevuld met een alu frame, alu swingarm (fraai scharnierend in het blok) en Aprilia Active Aerodynamics. Dat laatste is een flitsende term voor het feit dat onderdelendelen van de kuip (de wings) kunnen bewegen, waardoor ze meer neerwaartse druk veroorzaken en meer stabiliteit genereren bij hoge snelheden. Vet! In afwachting van de volledige technische gegevens, vergapen wij ons alvast even aan de plaatjes. Staat als definitieve productieversie gepland voor oktober 2019.
Ook de Tracer 9 stapt over op automatische piloot
Daags voor de Eicma trapt Yamaha een open deur in met de voorstelling van de 2025-editie van de Tracer 9. Yamaha’s toermotor op basis van