Alex Márquez naar Repsol Honda

In 2020 rijdt Moto2-wereldkampioen Alex Márquez aan de zijde van z’n broer Marc in het Repsol-Honda fabrieksteam in de MotoGP. Daarmee komt meteen een eind aan een extreem woelige periode in de paddock waarbij in het wilde weg namen werden genoemd die in aanmerking kwamen voor één van de meest gegeerde plaatsen in de MotoGP na het aangekondigde afscheid van Jorge Lorenzo. Alex Márquez had nochtans een contract getekend voor een extra jaar in de Moto2, maar muist daar dus onderuit. Hij krijgt wel slechts een contract van één jaar, waarbij opnieuw gespeculeerd wordt dat de ‘clan’ Márquez hard heeft gelobbyd om Alex in het team te krijgen, wat voor sommigen verklaart waarom Jorge Lorenzo zo snel van het toneel verdween of moest verdwijnen. Nog meer geruchten stellen dat Marc z’n toekomst bij Honda verbond met de komst van z’n broer. Wat er ook van zei, het verkleint andermaal de kansen van Johann Zarco, die nu enkel nog bij Ducati terecht kan. Daar zou hij een 2019 Desmosedici aangeboden gekregen hebben in het team van Reale Avintia, waarop Karel Abraham daar al buitenspel is gezet. Zarco heeft intussen wel een ‘Zarco’ gedaan door te stellen dat hij geen ‘oude’ Duc wil, en al zeker niet binnen het Avintia team, wat volgens hem gelijkstaat met een terugkeer naar KTM qua niveau. Waarbij hij dus bijna opnieuw z’n eigen ruiten ingooit, maar teammanager Gigi Dall’Igna heeft desondanks aangegeven dat de deur van Ducati nog steeds openstaat voor Zarco, waarbij hij fabriekssteun aan Avintia overweegt indien Zarco toch zou tekenen. Volgens de laatste geruchten overweegt Zarco om Alex Márquez z’n plaats over te nemen binnen het Marc VDS Moto2-team, waarbij hij dus terug zou keren naar de klasse waar hij z’n twee wereldtitels scoorde.

Deel

Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

CFMoto heeft de voorbije jaren al aardig wat exemplaren van zijn MT-modellen aan de avontuurlijke man of vrouw gebracht en

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed