Büse ADV PRO STX jas

Ook na een jaartje in test en meerdere duizenden kilometers om mijn lenden oogt de Büse ADV PRO STX nog steeds als nieuw: geen losse naden, geen kleurvervaging en elke sluiting functioneert nog steeds zoals toen de jas uit de doos kwam. Fijn! Gedurende die testperiode heb ik ‘m vooral vaak omgegord bij koud en droog weer: dankzij de comfortabele pasvorm, vele laagjes en goede aaneenritsbaarheid zit je steevast goed voor een warme en winddichte rit. Wordt het warmer, dan kan je zowel de los te dragen binnenjas als regenvoering uitritsen en desgewenst ook ventilatiesleuven openritsen. Die zitten op de mouwen, de rug en ter hoogte van de sleutelbenen. Op de borst zitten zelfs heuse verluchtingsvakken, die worden opengehouden door magneetjes. Alleen werkt dat in de praktijk amper, want de magneten lossen van zodra er wat rijwind tegenaan euh, waait. Balen. Ook balen: qua regendichtheid blijkt de ADV PRO STX niet altijd top. Bij zachte tot middelmatige regenval blijf ik doorgaans droog dankzij het SympaTex-membraan; afgezien van wat vochtige plekken op de schouders die wellicht te wijten zijn aan een gebrekkige waterdichtheid van de verluchtingsritsen. Rijd je door apocalyptische regenbuien, dan moet je helaas een extra outfit meezeulen in een waterdichte rugzak. Zouden we deze jas aanraden aanraden? Als je je motor vooral de sporen geeft wanneer Frank D. zacht lente- of herfstweer voorspelt zeker, als het wolkendek een zondvloed belooft dan neem je het best enkele voorzorgen. Een twijfelgeval, dus.

Prijs: € 429,95 | Getest door: Jelle Verstaen | Maten: 48-64 |
Meer info: www.buese.com

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red