Indian Roadmaster Elite

Terug van weggeweest: de Indian Roadster Elite, Indian’s meest luxueuze versie van de Roadmaster. Die steekt niet alleen boordevol hoogtechnologische snufjes, maar pakt ook uit met z’n two-tone lakwerk (gescheiden door een knap rood biesje tussenin), waarvoor ze bij Indian liefst 30 manuren nodig hebben. Het flink bonzend hart van de Roadmaster Elite is identiek aan dat van de Roadmaster: ook in deze versie presteert de 116ci (1.890cc) Thunderstroke V2 92 pk en een moddervet koppel van 168 Nm. De Elite heeft daarenboven drie verschillende rijmodi (Tour, Standard en Sport) aan boord, en kan bogen op (in de EU verplicht) ABS.

Homecinema
Achter het uit de kluiten gewassen windscherm schuilt een heus 7-duims touchscreen, dat zich met de handschoenen aan laat bedienen, turn-by-turn navigatie verschaft, en via Bluetooth gegevens uitwisselt met je mobieltje – de analoge brandstof- en voltmeter bovenop de tank zorgen in dat opzicht voor een leuk contrast. Maar die connectiviteit is alvast aangenaam als je een playlistje op je telefoon hebt staan, want de Elite heeft ook een 600-watt sterk infotainmentsysteem aan boord. Feestje!

Om het reizen aangenamer maken op de Roadmaster Elite is er ledverlichting rondom, en zetel je – letterlijk – waanzinnig comfortabel op deze tourmachine: de lederen zadels beschikken over individuele verwarming voor de bestuurder en passagier, er zijn armsteunen voor de bijrijder, verwarmde handvatten en een elektrisch verstelbare voorruit. De standaarduitrusting omvat daarenboven een waterdicht koffersysteem (140 liter, met centrale vergrendeling) waarin minstens twee integraalhelmen onderdak vinden.

Zin om deze buffel aan je verzameling toe te voegen? Dan is snel zijn de boodschap: er zouden 225 exemplaren van deze versie van de band moeten denderen, met elk een potig prijskaartje van (minimaal) 40.990 euro om het oor. Slik.

Deel

Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

CFMoto heeft de voorbije jaren al aardig wat exemplaren van zijn MT-modellen aan de avontuurlijke man of vrouw gebracht en

Toen Yamaha in 1991 met de TDM 850 op de proppen kwam, zette het merk met die vreemde eend/gewaagde gok

We gaan er geen doekjes om winden: terwijl elektrische scootertjes voor de stad en alles wat daarrond ligt intussen gemeengoed