Vandaag wordt Voge Benelux gelanceerd. De nieuwe structuur die zal instaan voor de verdeling van Voge motoren in België, Nederland en Luxemburg. Voge Benelux kan voor de distributie van de premium motoren van de Chinese motorfabrikant Loncin terugvallen op de ervaring van het Deense C. Reinhardt en twee country managers die geen onbekenden zijn in de motorwereld.
Zegt de naam C. Reinhardt je niet veel: het bedrijf heeft meer dan honderd jaar ervaring in de automotive branche in Denemarken en Zweden. Daar is C. Reinhardt onder andere importeur van Suzuki, Motul, Yoshimura en een hele reeks andere merken.
“Bij C. Reinhardt hebben ze lang geleden de opkomst van de Japanse merken meegemaakt en nu zien ze dat de Chinese merken aan hun opmars bezig zijn. C. Reinhardt heeft de analyse gemaakt van al die Chinese merken, is met een aantal van hen rond de tafel gaan zitten en kwam daarna tot de conclusie dat Voge het meeste potentieel heeft”, verduidelijkt Wim Vanvinckenroye die recent als Country Manager Belux voor C.Reinhardt aan de slag is gegaan.
Vanvinckenroye heeft een lange staat van dienst binnen de motorbranche. Vorig jaar werd hij het slachtoffer van de eerste zware herstructurering bij KTM. Hij maakt nu dus zijn comeback in de motorbranche. De Nederlandse country manager voor Voge wordt Eric Zuijderduin. Hij komt over van BW Import dat naast CFMoto de voorbije jaren ook Voge in de Benelux verdeelde. Daar komt nu dus een einde aan.
Structuur van scratch
Vanvinckenroye kent de motorbranche en iedereen in de motorbranche kent hem. En Wim weet dat hij daarmee een serieuze streep voor heeft op de Chinese concurrentie die ook naar een stuk van de Europese koek lonkt. Maar de country manager is er van overtuigd dat hij meer troefkaarten in handen heeft.
“Er zijn inderdaad heel veel Chinese merken die hun entree willen maken op de Europese markt. Het grote voordeel van Voge is dat we met C. Reinhardt honderd jaar ervaring hebben, dat er een degelijke structuur staat en dat er meteen vier mensen klaar zitten op kantoor om de after sales te regelen. De motoren zelf zullen in Nederland aankomen, voor de assemblage en de stockage van de machines gaan we in zee met MOL Cargo wat binnen de branche eveneens een gevestigde naam is die alle dealers kennen en waar iedereen goede ervaringen mee heeft. In de buurt van MOL Cargo zullen we een Voge verkoopkantoor opzetten, de Benelux-marketing zal vanuit Denemarken ondersteund worden. Last but not least zijn we uiteraard overtuigd van de kwaliteit van de Voge motoren”, aldus Vanvinckenroye die voor de uitbouw van het dealernetwerk van scratch begint.
Compact gamma
Wat de marketing betreft zijn de eerste Voge testmotoren onderweg naar de Benelux. Voge zal op het motorsalon van Brussel een stand van honderd vierkante meter hebben. Anders dan sommige andere Chinese merken wil Voge het gamma compact en overzichtelijk houden. “We rekenen op een tien tot vijftal machines per dealer die het merk mooi wil presenteren in zijn showroom. Er zijn enerzijds de trails met 900, 800, 625, 525 en 300cc motorisaties, aangevuld met de 660 Supersport en de 625 en 125 cc nakeds. Daarnaast gaan we ook de Voge scooters verdelen”, besluit Wim Van Vinckenroye, Voge country manager voor België en Luxemburg.
Meer info vind je op de Benelux-site van Voge.