Teammanagers opgelet: tijd voor een rijderswissel!

KicXstart GPmanager

De zomerpauze is bijna aangebroken in het MotoGP-seizoen en het is tijd om als teammanager je team eens even goed door te lichten. Sta je na de eerste helft van het seizoen in de onderste regionen vanwege een zwaar tegenvallende rijderskeuze? Dan kun je net als een échte teammanager voor de optie kiezen om afscheid te nemen van je rijder(s). In de zomerstop mag je maximaal twee coureurs van je team inwisselen voor andere coureurs uit dezelfde klasse.

Zet Marc Márquez in de tweede helft van het seizoen zijn dominantie voort? Kan broertje Alex nog aanklampen of is zijn verzet gebroken na de val op Assen? Verder laten Marco Bezzecchi en Fabio Quartararo met regelmaat mooie dingen zien op de Aprilia en Yamaha, maar kunnen ze die lijn doortrekken? En wat te denken van Pecco Bagnaia… Vindt hij weer iets van z’n vorm (en zelfvertrouwen) terug van de laatste drie seizoenen?

O ja, en Jorge Martin komt terug. Kan de wereldkampioen nog verrassen op de Aprilia en het verloren seizoen nog glans geven? Of heb je budget om twee tegenvallende rijders in te ruilen voor dé verrassingen van dit seizoen, zoals Fermin Aldeguer, Diogo Moreira of Barry Baltus. En wat te denken van Collin Veijer en Zonta van den Goorbergh; gaan de Nederlanders na een goede TT verder op de ingeslagen weg?

Zowel in 2021, 2022 als 2024 maakte de winnende teammanager gebruik van een geniale teamwissel tijdens de zomerstop. Dus pak die rekenmachine en becijfer wat jouw team nog kan doen met twee nieuwe rijders. Om gebruik te maken van deze eenmalige optie om je teamsamenstelling te wijzigen, betaal je € 3,95. De KicXstart GP-manager transferperiode loopt op in de zomerpauze van 21 juli 2025 t/m 16 augustus 2025 12.00 uur (CET).

Deel

Gerelateerde artikels

Kawasaki Meguro S1

Kort getest: Kawasaki Meguro S1

Met de W230 en deze Meguro S1 zet Kawasaki dit jaar een olijk retroduo op de markt. De twee modellen verschillen slechts minimaal, maar het

Triumph Trophy 1200

De Tegenhanger: Triumph Trophy 1200 (SE)

Met de R 1300 RT presenteerde BMW onlangs de jongste variant van zijn volbloed toermotor die zowat in zijn eentje dat segment overeind houdt. Een dik decennium

BMW R 1300 RT

Kort getest: BMW R 1300 RT

BMW had zijn melkkoeien genaamd ‘GS’ en ‘GS Adventure’ al de ingrijpende upgrade naar 1300cc en een nieuw frame gegeven en dus kon de RT