Eerste test YAMAHA R9 | De supersport is dood, leve de Supersport 2.0!

Yamaha R9

Lang leek de supersport klasse dood en begraven; te extreem, te eenkennig. Maar recent is er een interessante ontwikkeling gaande in motorland. Motoren met een kuip gaan als warme broodje en de supersport is met een opvallende remonte bezig. Neem de Yamaha R9. Sportief (119 pk), licht (195 kg) maar toch ook opvallend allround. Vermogen alleen is niet doorslaggevend, bruikbaarheid staat centraal. Kortom, de supersport is dood, leve de supersport 2.0!

Deel


Gerelateerde artikels

In het kielzog van de Speed Twins die vorig jaar al werden opgetuigd met meer elektronische hulpsystemen, volgen nu de

Volgens eigen zeggen was afgelopen seizoen het toppunt van zijn leven tot dusverre. De 21-jarige Kas Beekmans wist Brits kampioen

Met een heuse golf aan geautomatiseerde versnellingsbakken en koppelingen waar we ons momenteel in bevinden, is er een heleboel keuze.